- Wraz ze wzrostem poziomu edukacji, możliwości zatrudnienia i dochodów oraz rosnącą rolą społeczną i ekonomiczną, konsumentki wymagają szerszego wyboru i lepszej jakości dóbr oraz usług - to wniosek z raportu firmy DTZ "Kobieta na zakupach, czyli jaki potencjał nabywczy drzemie w kobiecie".
Z badań wynika, wynika, że to konsumentki - a nie mężczyźni - podejmują decyzję lub mają zdecydowany wpływ na przynajmniej 64 proc. decyzji zakupowych we wszystkich kategoriach nabywczych. Ponadto od 51 do 69 proc. odwiedzających galerie handlowe stanowią właśnie kobiety.
Kobiety nie tylko odgrywają dominującą rolę w decydowaniu o wydatkach konsumenckich, ale są zasadniczą siłą inicjującą zmiany zachowań i przyzwyczajeń zakupowych.
- Kobiety kontrolują wydatki na większość artykułów i usług konsumenckich gospodarstwa domowego. Jednak najsilniejszą uwagę skupiają na kategoriach żywności, dbaniu o zdrowie i kondycję, urodę oraz ubiór - piszą autorzy raportu z firmy DTZ.
Wyróżniają dwa rodzaje konsumentek odwiedzających galerie handlowe: to tzw. aspirująe singielki i kobiety będące matkami.