Reklama

Media mogą pomóc w ochronie słoni

Medialna relacja ze zniszczenia ogromnych ilości kości słoniowej była mocnym przesłaniem przeciwko kłusownictwu i handlowi. Jednak ci, do których była adresowana, zapewne jej nie usłyszeli.

Aktualizacja: 05.03.2018 17:58 Publikacja: 05.03.2018 17:54

Media mogą pomóc w ochronie słoni

Foto: David Stiles

Badacz z University of Queensland, Alexander Braczkowski, ocenił, że relacja medialna, dotycząca największego na świecie spalenia kości słoniowej w Kenii w 2016 roku, dotarła z nieproporcjonalną siłą do zachodniej publiczności. - W naszym badaniu stwierdzono, że 81 procent relacji w mediach internetowych pochodzi z USA, gdzie jest niewielu kłusowników słoni i niewielu konsumentów kości słoniowej - powiedział Braczkowski.

Badanie to było pierwszą oceną potencjalnego wpływu zniszczenia ponad 105 ton kości słoniowej, o wartości czarnorynkowej około 100 mln USD, na odbiorców takich krajach jak Chiny, gdzie 59 procent prezentowanego przekazu o wydarzeniu było w języku angielskim. A to oznacza, że zasięg był minimalny.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nauka
Dlaczego homo sapiens przetrwał, a neandertalczycy nie? Wyniki nowych badań
Nauka
Nowa metoda walki z kłusownictwem. Nosorożcom wstrzyknięto radioaktywne izotopy
Patronat Rzeczpospolitej
Future Frombork Festival. Kosmiczne wizje naukowców i artystów
Nauka
Jedyny w Polsce reaktor jądrowy MARIA wznowi prace
Nauka
Zaskakujący zwrot ewolucji. Ten gatunek odnowił cechy sprzed milionów lat
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama