Aktualizacja: 18.04.2017 23:10 Publikacja: 18.04.2017 22:52
Foto: Fotolia
Zaskakujące wnioski pochodzą z analizy porównawczej dwóch badań. Przeprowadzili ją naukowcy z Ontario Institute of Studies in Education (OISE) na Uniwersytecie Toronto we współpracy z ośrodkami badawczymi w USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Chinach.
W pierwszym eksperymencie, którego wyniki opublikowano w czasopiśmie „Science of Developmental” brały udział niemowlęta w wieku od 3 do 10 miesięcy. Oglądały sekwencje filmów przedstawiających kobiety w podeszłym wieku o neutralnym wyrazie twarzy. Każdy obraz poprzedzał klip muzyczny. Stworzono cztery kombinacje eksperymentu: radosnej lub smutnej muzyki poprzedzającej twarze kobiet własnej lub innej rasy. Badanie wykazało, że niemowlęta w wieku od 6 do 9 miesięcy patrzyły dłużej na wizerunki osób tej samej rasy, gdy kojarzyły się z pogodną muzyką. I odwrotnie: poświęcały więcej czasu obrazom kobiet odmiennej rasy, gdy zestawione były ze smutną melodią.
Badania opinii publicznej pozwalają poznać nastroje społeczne. Jednak kluczem do analizy i zrozumienia przekonań...
Jak sprawić, by budżet obywatelski był istotnie obywatelski? Warszawscy informatycy znaleźli na to sposób. Oprac...
Najnowsze badanie lodowców zachodniej Antarktydy ujawniło ciekawe zjawisko. Odkryto, że szybko płynący lodowiec...
Wieloletnie badania szpaków wspaniałych w Afryce udowodniły, że ptaki te tworzą długotrwałe więzi społeczne bard...
Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy stworzy na Śląsku tarczę cyberbezpieczeństwa sektor...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas