Reklama
Rozwiń
Reklama

WHO zdefiniuje bezpłodność jako brak partnera

Nowa definicja niepłodności otwiera furtkę do korzystania z zapłodnienia in vitro osobom samotnym i parom homoseksualnym.

Aktualizacja: 26.10.2016 11:01 Publikacja: 25.10.2016 18:14

WHO zdefiniuje bezpłodność jako brak partnera

Foto: 123RF

Samotne kobiety, które nie znalazły partnera seksualnego, ale chcą mieć dziecko, będą klasyfikowane jako „niepłodne". To samo dotyczy mężczyzn oraz par homoseksualnych. Tak przynajmniej proponują eksperci doradzający Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Jeżeli pomysł zyska akceptację samej organizacji, będzie to oznaczało, że takie osoby zyskają prawo do leczenia swojej „niepłodności". Tam gdzie jest to możliwe, będą mogły się też ubiegać o refundację.

Diabeł tkwi w szczegółach – w tym przypadku w definicji niepłodności. Obecnie WHO określa ją jako chorobę układu rozrodczego, objawiającą się niemożnością osiągnięcia ciąży po 12 miesiącach regularnego współżycia seksualnego bez zabezpieczenia. Ta definicja znalazła się w opracowanym w grudniu 2008 „słowniku" WHO, który opublikowany został w 2009 roku.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Materiał Partnera
Chcieliby dwójkę. Dlaczego więc Polacy coraz rzadziej decydują się na dzieci?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama