Reklama
Rozwiń
Reklama

#Zmierzcukier – jak uniknąć cukrzycy?

Zmiana stylu życia i regularne badanie poziomu cukru we krwi pozwalają uniknąć zagrożeń związanych z cukrzycą.

Aktualizacja: 04.12.2019 11:05 Publikacja: 04.12.2019 00:01

#Zmierzcukier – jak uniknąć cukrzycy?

Foto: Adobe Stock

Na cukrzycę cierpi niemal 3,5 miliona Polaków, w tym ponad milion nie wie, że choruje. Kolejne 5 milionów osób ma stan przedcukrzycowy – czyli podwyższone stężenie glukozy we krwi na czczo do 100–125 ml/dl. Jest to niebezpieczne, ponieważ w krótkim czasie może doprowadzić do rozwoju cukrzycy. Chodzi głównie o cukrzycę typu 2, która stanowi niemal 90 proc. wszystkich przypadków choroby i która jest związana ze stylem życia.

– Cukrzyca przez lata rozwija się bezobjawowo, a jeśli pacjent nie odczuwa przykrych dolegliwości, nie czuje zagrożenia. W tej chwili lekarze patrzą nie tylko na objawy, lecz także na wyniki badań, które wykazują zaburzenia, zanim chory cokolwiek niepokojącego poczuje – mówi prof. Krzysztof Strojek, konsultant krajowy w dziedzinie diabetologii.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Materiał Partnera
Chcieliby dwójkę. Dlaczego więc Polacy coraz rzadziej decydują się na dzieci?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama