Gwarancja producenta może być podstawą reklamacji towaru

Konsument nie musi realizować uprawnień na podstawie niezgodności towaru z umową. Ma jeszcze jedną możliwość

Publikacja: 27.12.2011 16:15

Jeśli kupił towar, do którego dołączona była gwarancja, może z niej skorzystać.

Aby się przekonać o tym, co daje więcej możliwości, powinien przeczytać wręczony mu w chwili sprzedaży dokument gwarancyjny. To w nim znajdą się obowiązki gwaranta oraz uprawnienia kupującego w sytuacji, gdy okaże się, że właściwości sprzedanego towaru nie odpowiadają tym, jakie wskazane zostały klientowi. Uważna lektura pozwoli zdecydować, co jest korzystniejsze: zgłoszenie usterek gwarantowi czy udanie się do sprzedawcy.

Pamiętajmy przy tym, że w przypadku gwarancji, tak samo zresztą jak przy niezgodności towaru z umową, nie można od razu od umowy odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Więcej, przy gwarancji w gę wchodzi najczęściej nieodpłatna naprawa we wskazanych punktach serwisowych, a gdy wada wystąpi ponownie – wymiana towaru na nowy (jeśli jednak z karty gwarancyjnej to nie wynika, konsument skazany będzie na niekończące się naprawy).

Nie ma natomiast obowiązku, przy gwarancji, aby pozwalała na odstąpienie od umowy i żądanie zwrotu pieniędzy.Otrzymując od sprzedawcy gwarancję, sprawdźmy na ile czasu została udzielona (zazwyczaj dwa lata).

Dopilnujmy również, aby numery seryjne umieszczone na towarze i w karcie gwarancyjnej były te same. Unikniemy dzięki temu ewentualnych kłopotów w przyszłości – gdy zaistnieje konieczność oddania kupionego przez nas produktu do naprawy.

Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: język polski. Odpowiedzi i arkusze CKE
Zawody prawnicze
Stowarzyszenia prawnicze chcą odwołania Adama Bodnara. Wnioskują do prezydenta
Prawo dla Ciebie
Operowana robotem da Vinci zmarła. Prawnicy tłumaczą, czym jest eksperyment medyczny
Prawo karne
Wyłudził od Romario miliony. Oszust z Biłgoraja wrócił do Polski
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku