Jeśli kupił towar, do którego dołączona była gwarancja, może z niej skorzystać.
Aby się przekonać o tym, co daje więcej możliwości, powinien przeczytać wręczony mu w chwili sprzedaży dokument gwarancyjny. To w nim znajdą się obowiązki gwaranta oraz uprawnienia kupującego w sytuacji, gdy okaże się, że właściwości sprzedanego towaru nie odpowiadają tym, jakie wskazane zostały klientowi. Uważna lektura pozwoli zdecydować, co jest korzystniejsze: zgłoszenie usterek gwarantowi czy udanie się do sprzedawcy.
Pamiętajmy przy tym, że w przypadku gwarancji, tak samo zresztą jak przy niezgodności towaru z umową, nie można od razu od umowy odstąpić i zażądać zwrotu pieniędzy. Więcej, przy gwarancji w gę wchodzi najczęściej nieodpłatna naprawa we wskazanych punktach serwisowych, a gdy wada wystąpi ponownie – wymiana towaru na nowy (jeśli jednak z karty gwarancyjnej to nie wynika, konsument skazany będzie na niekończące się naprawy).
Nie ma natomiast obowiązku, przy gwarancji, aby pozwalała na odstąpienie od umowy i żądanie zwrotu pieniędzy.Otrzymując od sprzedawcy gwarancję, sprawdźmy na ile czasu została udzielona (zazwyczaj dwa lata).
Dopilnujmy również, aby numery seryjne umieszczone na towarze i w karcie gwarancyjnej były te same. Unikniemy dzięki temu ewentualnych kłopotów w przyszłości – gdy zaistnieje konieczność oddania kupionego przez nas produktu do naprawy.