Uprawnienia w ramach reklamacji może realizować w ciągu dwóch lat od daty zakupu. O samej jednak wadzie towaru musi powiadomić sprzedawcę nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia. Jeśli się spóźni i nie zawiadomi sprzedawcy przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową, straci uprawnienia.
Termin będzie zachowany, jeśli przed jego upływem klient wyśle zawiadomienie.
W praktyce ważny jest jeszcze jeden termin – półroczny. Otóż przyjmuje się, że jeżeli w ciągu sześciu miesięcy od zakupu ujawni się wada, to istniała ona w chwili wydania towaru. Klient nie musi wtedy niczego udowadniać. Co innego, gdy wada ujawni się po upływie wspomnianych sześciu miesięcy, lecz przed upływem dwóch lat od wydania towaru. Wtedy klient – aby skorzystać z przysługujących mu praw – będzie musiał udowodnić, że wada nie jest skutkiem nieprawidłowego użytkowania.
14 dni
ma sprzedawca na ustosunkowanie siędo reklamacji klienta