Allegro chce się intensywniej rozwijać

Tegoroczne nakłady mają sięgnąć 560–600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r. Głównie przez budowę własnej sieci automatów do paczek.

Publikacja: 04.03.2021 21:00

Allegro chce się intensywniej rozwijać

Foto: Shutterstock

Allegro podpisało umowę z polską firmą Modern-Expo na dostarczenie automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Pierwsza partia pojawi się już w połowie roku, a do końca 2021 r. ich sieć zwiększy się do 1,5 tys. Umowa opiewa na 3 tys. urządzeń. – Nasza umowa z InPostem jest absolutnie niezagrożona, będziemy rozwijać współpracę – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

W 2020 r. sprzedaż na platformie Allegro wyniosła 35,1 mld zł i była o 54 proc. wyższa niż rok wcześniej. Przychody spółki m.in. z tytułu prowizji wyniosły niemal 4 mld zł. Według prognoz w 2021 r. sprzedaż na platformie wzrośnie o kilkanaście procent r./r., przychody netto grupy wzrosną znacząco ponad 20 proc. r./r.

– Na koniec roku mieliśmy 128 tys. sprzedawców oraz 13 mln kupujących. Ich liczba w 2020 była większa niż kiedykolwiek. Średnio wydatki na jednego kupującego wzrosły o 36 proc., do 2,7 tys. zł – mówi Francois Nuyts.

Allegro zwiększa inwestycje – tegoroczne nakłady mają sięgnąć 560–600 mln zł wobec 230 mln zł w 2020 r. W latach 2022–2023 wyniosą 700–950 mln zł. – To efekt rozwoju magazynów, własnej sieci urządzeń do odbioru, jak i nowych biur – mówi Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Wydarzeniem, które cieniem kładzie się na kursie, jest Amazon, który w tym tygodniu uruchomił już polską platformę. Choć podniosło się wiele głosów, iż debiut był skromny, to długofalowo może mocno zagrozić pozycji Allegro w Polsce. Tymczasem spółka zupełnie się do tej sytuacji nie odnosi. – To Amazon powinien się wypowiadać w tym temacie, a nie my. Odpływu sprzedawców w ostatnim czasie nie zauważyliśmy – mówi Francois Nuyts.

– Bardzo pozytywnie oceniam przepływy gotówkowe, które dają spółce niesamowitą siłę, aby czynić polski rynek online jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klienta poprzez inwestycje w dostawy (początek i dalszy rozwój dostaw tego samego dnia) oraz nowe produkty. To wszystko będzie czyniło online coraz bardziej innowacyjnym oraz atrakcyjnym – mówi Tomasz Sokołowski, analityk BM Santander. – To wszystko pozwoli spółce również coraz szybciej zagospodarowywać nowe udziały rynkowe i utrzymywać znaczące przewagi konkurencyjne przed dopiero raczkującymi na polskim rynku zagranicznymi konkurentami o wciąż znikomej skali działania – dodaje.

Allegro zapowiedziało kontynuację wzrostu zatrudnienia, w 2021 chce dać pracę kolejnym 1,5 tys. pracowników, chce wciąż rozwijać ofertę, obecnie na platformie dostępne jest ok. 200 mln produktów. Spółka przejęła też Opennet, zajmujący się oprogramowaniem, jeśli chodzi o dostawy realizowane do automatów. Obecnie już niemal 80 proc. dostaw realizowanych jest w jeden–dwa dni, kupujący mają dostęp do sieci 25 tys. punktów odbioru – także w weekendy. W tym roku ruszy też kolejny magazyn logistyczny, dzięki czemu spółka chce rozwijać ofertę fulfilment. Inne cele to także rozwój platformy B2B i rozwój sprzedaży eksportowej.

Allegro podpisało umowę z polską firmą Modern-Expo na dostarczenie automatów paczkowych do odbioru i nadawania przesyłek. Pierwsza partia pojawi się już w połowie roku, a do końca 2021 r. ich sieć zwiększy się do 1,5 tys. Umowa opiewa na 3 tys. urządzeń. – Nasza umowa z InPostem jest absolutnie niezagrożona, będziemy rozwijać współpracę – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

W 2020 r. sprzedaż na platformie Allegro wyniosła 35,1 mld zł i była o 54 proc. wyższa niż rok wcześniej. Przychody spółki m.in. z tytułu prowizji wyniosły niemal 4 mld zł. Według prognoz w 2021 r. sprzedaż na platformie wzrośnie o kilkanaście procent r./r., przychody netto grupy wzrosną znacząco ponad 20 proc. r./r.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Izraelski rząd walczy z Al-Dżazirą. „To propagandowe ramię Hamasu”
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście