Polskapresse ma 17 gazet ze wspólną makietą i częścią tytułu. Do projektu włączył się też należący do Zbigniewa Jakubasa „Kurier Lubelski”. Zarząd ZKDP upomniał wydawcę na wniosek spółki Axel Springer Polska wydającej konkurencyjny „Dziennik”. Springer zakwestionował sposób, w jaki Polskapresse porównywała wyniki swoich gazet regionalnych ze sprzedażą jego „Dziennika” i „Faktu” w prezentacji pokazywanej m.in. w domach mediowych.

ZKDP zgodził się, że nie powinno się porównywać sprzedaży dzienników regionalnych i ogólnopolskich, zwłaszcza że porównywane były wyniki sprzedaży z różnych części tygodnia. – Średnią dla wydań poniedziałek – czwartek porównano ze średnią dla wydań poniedziałek – środa – podaje ZKDP.

Polskapresse musi przeprosić Springera, przesłać oświadczenie wszystkim, którym pokazała prezentację, i zamieścić na swojej stronie internetowej informację o przewinieniu.

ZKDP nie zgodził się też na podawanie łącznej szacunkowej sprzedaży regionalnych gazet wchodzących w skład „Polski”. Polskapresse upubliczniła takie dane w listopadzie. Zsumowała średnią sprzedaż wszystkich regionalnych tytułów z nagłówkiem „Polska”, zanim oficjalne dane podał ZKDP. To spowodowało burzę wśród wydawców. Zdaniem ZKDP taki zabieg jest niezgodny z regulaminem, a włączanie w te zestawienia „Kuriera Lubelskiego”, który nie należy do Polskapresse, jest „niedopuszczalne”. Własne dane wydawca może upubliczniać tylko w takiej formie, w jakiej przesłał je do ZKDP. A Polskapresse wysyła do związku osobne zestawienia dla każdego ze swoich dzienników regionalnych, a nie sumę sprzedaży 17 gazet.

Polskapresse już zapowiedziała, że nie będzie podawać zsumowanych szacunkowych danych o sprzedaży „Polski”.