Po dobrym pierwszym kwartale telewizyjną grupę TVN czeka w najbliższych miesiącach wyzwanie – jak nie stracić reklamodawców na rzecz stacji, które mają prawa do atrakcyjnych imprez sportowych. W czerwcu Polsat będzie transmitował mistrzostwa Europy w piłce nożnej, a w sierpniu w TVP będzie można obejrzeć letnią olimpiadę sportową w Pekinie.
60,9 proc. widzów TVN stanowią kobiety, wynika z danych AGB Nielsen Media Research
– Przygotowaliśmy na ten okres program skierowany do kobiet – tłumaczył Piotr Walter, prezes grupy TVN analitykom na wczorajszej telekonferencji. Przyznał jednak, że zarząd liczy się z niższą widownią w tym czasie. – Nasza oferta niezależnie od mistrzostw jest sprofilowana trochę pod kobiety — zauważa Karol Smoląg, rzecznik stacji.
Według danych AGB Nielsen Media Research od początku roku do 12 maja TVN miała wśród największych telewizji najwyższy procentowo udział kobiet wśród widzów – stanowiły one większość widowni tej stacji – 60,86 proc. Ze strony Polsatu TVN czeka w tym roku jeszcze jedno zagrożenie – przygotowywany do startu rywal TVN24 – Polsat News, który może ruszyć w pierwszym półroczu. – Znamy tylko zapowiedzi dotyczące Polsat News. Na rynku są już takie kanały, oprócz naszego jest przecież także TVP Info i Superstacja. Żeby zająć pozycję w tym segmencie, trzeba czasu – tłumaczył Piotr Walter analitykom.
Niewykluczone, że TVN zyska też własną platformę do dystrybucji swoich programów. Jak podał Reuters, Karen Burgess, wiceprezes TVN, zapowiedziała, że grupa rozważa zainwestowanie w platformę cyfrową ”n” podobnie jak TVN wchodzącą w skład holdingu ITI.