Reklama

Programy dla kobiet receptą TVN na Euro

TVN rywalizuje o widzów. Stacja obawia się, że wielkie imprezy sportowe zmniejszą jej oglądalność

Publikacja: 14.05.2008 03:17

Po dobrym pierwszym kwartale telewizyjną grupę TVN czeka w najbliższych miesiącach wyzwanie – jak nie stracić reklamodawców na rzecz stacji, które mają prawa do atrakcyjnych imprez sportowych. W czerwcu Polsat będzie transmitował mistrzostwa Europy w piłce nożnej, a w sierpniu w TVP będzie można obejrzeć letnią olimpiadę sportową w Pekinie.

60,9 proc. widzów TVN stanowią kobiety, wynika z danych AGB Nielsen Media Research

– Przygotowaliśmy na ten okres program skierowany do kobiet – tłumaczył Piotr Walter, prezes grupy TVN analitykom na wczorajszej telekonferencji. Przyznał jednak, że zarząd liczy się z niższą widownią w tym czasie. – Nasza oferta niezależnie od mistrzostw jest sprofilowana trochę pod kobiety — zauważa Karol Smoląg, rzecznik stacji.

Według danych AGB Nielsen Media Research od początku roku do 12 maja TVN miała wśród największych telewizji najwyższy procentowo udział kobiet wśród widzów – stanowiły one większość widowni tej stacji – 60,86 proc. Ze strony Polsatu TVN czeka w tym roku jeszcze jedno zagrożenie – przygotowywany do startu rywal TVN24 – Polsat News, który może ruszyć w pierwszym półroczu. – Znamy tylko zapowiedzi dotyczące Polsat News. Na rynku są już takie kanały, oprócz naszego jest przecież także TVP Info i Superstacja. Żeby zająć pozycję w tym segmencie, trzeba czasu – tłumaczył Piotr Walter analitykom.

Niewykluczone, że TVN zyska też własną platformę do dystrybucji swoich programów. Jak podał Reuters, Karen Burgess, wiceprezes TVN, zapowiedziała, że grupa rozważa zainwestowanie w platformę cyfrową ”n” podobnie jak TVN wchodzącą w skład holdingu ITI.

Reklama
Reklama

Wczoraj TVN podał wyniki za I kwartał. Skonsolidowane przychody grupy wzrosły o 22 proc., do 401,56 mln zł, a zysk netto o 35 proc., do 63,44 mln zł. Zarząd zamierza wypłacić 170 mln zł dywidendy za ubiegły rok, co daje 0,49 zł za akcję. Wypłata dywidendy jest planowana na 12 czerwca. Kurs akcji spółki spadł wczoraj o 2,7 proc., do 22,3 zł.

TVN

Po dobrym pierwszym kwartale telewizyjną grupę TVN czeka w najbliższych miesiącach wyzwanie – jak nie stracić reklamodawców na rzecz stacji, które mają prawa do atrakcyjnych imprez sportowych. W czerwcu Polsat będzie transmitował mistrzostwa Europy w piłce nożnej, a w sierpniu w TVP będzie można obejrzeć letnią olimpiadę sportową w Pekinie.

60,9 proc. widzów TVN stanowią kobiety, wynika z danych AGB Nielsen Media Research

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama