Programy dla kobiet receptą TVN na Euro

TVN rywalizuje o widzów. Stacja obawia się, że wielkie imprezy sportowe zmniejszą jej oglądalność

Publikacja: 14.05.2008 03:17

Po dobrym pierwszym kwartale telewizyjną grupę TVN czeka w najbliższych miesiącach wyzwanie – jak nie stracić reklamodawców na rzecz stacji, które mają prawa do atrakcyjnych imprez sportowych. W czerwcu Polsat będzie transmitował mistrzostwa Europy w piłce nożnej, a w sierpniu w TVP będzie można obejrzeć letnią olimpiadę sportową w Pekinie.

60,9 proc. widzów TVN stanowią kobiety, wynika z danych AGB Nielsen Media Research

– Przygotowaliśmy na ten okres program skierowany do kobiet – tłumaczył Piotr Walter, prezes grupy TVN analitykom na wczorajszej telekonferencji. Przyznał jednak, że zarząd liczy się z niższą widownią w tym czasie. – Nasza oferta niezależnie od mistrzostw jest sprofilowana trochę pod kobiety — zauważa Karol Smoląg, rzecznik stacji.

Według danych AGB Nielsen Media Research od początku roku do 12 maja TVN miała wśród największych telewizji najwyższy procentowo udział kobiet wśród widzów – stanowiły one większość widowni tej stacji – 60,86 proc. Ze strony Polsatu TVN czeka w tym roku jeszcze jedno zagrożenie – przygotowywany do startu rywal TVN24 – Polsat News, który może ruszyć w pierwszym półroczu. – Znamy tylko zapowiedzi dotyczące Polsat News. Na rynku są już takie kanały, oprócz naszego jest przecież także TVP Info i Superstacja. Żeby zająć pozycję w tym segmencie, trzeba czasu – tłumaczył Piotr Walter analitykom.

Niewykluczone, że TVN zyska też własną platformę do dystrybucji swoich programów. Jak podał Reuters, Karen Burgess, wiceprezes TVN, zapowiedziała, że grupa rozważa zainwestowanie w platformę cyfrową ”n” podobnie jak TVN wchodzącą w skład holdingu ITI.

Wczoraj TVN podał wyniki za I kwartał. Skonsolidowane przychody grupy wzrosły o 22 proc., do 401,56 mln zł, a zysk netto o 35 proc., do 63,44 mln zł. Zarząd zamierza wypłacić 170 mln zł dywidendy za ubiegły rok, co daje 0,49 zł za akcję. Wypłata dywidendy jest planowana na 12 czerwca. Kurs akcji spółki spadł wczoraj o 2,7 proc., do 22,3 zł.

Po dobrym pierwszym kwartale telewizyjną grupę TVN czeka w najbliższych miesiącach wyzwanie – jak nie stracić reklamodawców na rzecz stacji, które mają prawa do atrakcyjnych imprez sportowych. W czerwcu Polsat będzie transmitował mistrzostwa Europy w piłce nożnej, a w sierpniu w TVP będzie można obejrzeć letnią olimpiadę sportową w Pekinie.

60,9 proc. widzów TVN stanowią kobiety, wynika z danych AGB Nielsen Media Research

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie