- Wobec aktualnej wyceny Netii, która jest najlepszym odnośnikiem, taka wycena wydaje się skrajnie wysoka – ocena Paweł Puchalski, analityk domu maklerskiego BZ WBK. Dzięki środkom z emisji Dialog chce uzupełnić kapitał potrzebny mu na inwestycje. Łącznie w okresie 2009-2012 spółka chce wydać 905 mln zł, czyli średnio 226 mln zł rocznie. W ostatnich latach wydawała ok. 100 mln zł rocznie.
- To może wpłynąć na wynik finansowy w okresie forsownych inwestycji – przyznaje Tomasz Szeląg, wiceprezes Dialogu ds. finansowych.
- Wizja odsuniętych w czasie pozytywnych przepływów finansowych sama w sobie nie powinna odstraszać potencjalnych inwestorów. Trudno iść na giełdę bez wizji rozwoju, owocującą wzrostem wartości spółki w długim okresie. Jednakże moim zdaniem wysokie ryzyko związane z taką inwestycją będzie wymagało sprzedaży spółki po cenie z bardzo wysokim dyskontem do wskaźników rynkowych – ocenia Paweł Puchalski. Poza tym zarząd Dialogu mówi, że program inwestycyjny będzie elastyczny i może ulegać modyfikacjom.
Spółka chce wydać ok. 400 mln zł na modernizację infrastruktury telekomunikacyjnej. Do 2015 r. operator chciałby doprowadzić światłowodowe łącza do każdego gniazdka abonenckiego upatrując w tym swojej przewagi konkurencyjnej. Za siedem lat chciałby osiągnąć liczbę 300 tys. abonentów usług telefonicznych, 276 tys. klientów Internetu, ponad 130 tys. klientów usług telefonii komórkowej (usługi świadczone z wykorzystaniem sieci Polkomtela mają zostać uruchomione w połowie przyszłego roku). Nowe usługi telewizyjne świadczone za pośrednictwem sieci telefonicznej mają w tym czasie przyciągnąć 165 tys. abonentów. Dialog liczy, że dzięki temu w ciągu 7 lat jego przychody sięgną 900 mln zł wobec 500 mln zł w ostatnich latach. Około jednej czwartej wzrostu przychodów (ponad 100 mln zł) ma dać wzmożona sprzedaż usług dla klientów instytucjonalnych. Resztę - wzrost sprzedaży usług detalicznych.
W długoterminowej strategii spółki nie ma mowy o działaniu na infrastrukturze Telekomunikacji Polskiej, chociaż Dialog ma 140 tys. klientów usług telefonicznych podłączanych liniami narodowego operatora.