Chodzi o [link=http://www.rp.pl/galeria/5,2,345769.html] zeszłoroczną kampanię[/link] w sklepach, radiu, telewizji i prasie. Zrealizowały ją agencja Teqila\Polska i dom mediowy Mindshare Polska.

Komunikaty nie precyzowały czy "zamykanie" dotyczy sklepów, a klientów odsyłano do daty 15 września, kiedy miał rozpocząć się drugi etap kampanii (o szczegółach mogli dowiedzieć się dzwoniąc na infolinię). Nie zawierały też jednak informacji, że w rzeczywistości sieć nie kończy działalności. Konsumenci mogli więc zostać wprowadzeni w błąd.

Spółka ma opublikować treść decyzji UOKiK na stronie internetowej i w jednym z dzienników ogólnopolskich. Żabce przysługuje prawo do odwołania.

Podobne pomysły na promocję sprzedaży nie są odosobnione, zwłaszcza w sezonie wyprzedaży. UOKiK zakwestionował już praktyki sieci Media Markt, organizującej wyprzedaże pod pretekstem likwidacji sklepu (rok 2003).

Żabka to sieć sklepów FMCG obecna w Polsce od 2000 r. Od 2007 r. właścicielem spółki jest europejska grupa inwestycyjna Penta Investments ([link=http://www.rp.pl/artykul/19417,345218_Czesi_inwestuja_w_upadly_Drumet_.html]w czwartek fundusz za 200 mln zł kupił wrocławską Fabrykę Lin i Drutu Drumet[/link]). Sieć liczy ponad dwa tysiące punktów, czynnych od 6:00 do 23:00. W sklepach można też zapłacić rachunki czy kupić zakłady Totalizatora Sportowego.