Wszystkie wydatki na reklamę w sieci na świecie wyniosą w tym roku 62,6 mld dol., a w 2012 r. będą o 34 proc. wyższe i dobiją do 83,9 mld dol. (da to Internetowi 17,1 proc. udziałów w całym globalnym reklamowym torcie).

W 2012 r. wpływy z tzw. płatnego wyszukiwania będą wynosiły już ponad 43,7 mld dol. To o 57 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z ostatniego raportu o rynku reklamy autorstwa sieci domów mediowych ZenithOptimedia. W tym samym czasie rynek ogłoszeń drobnych wzrośnie o jedną trzecią (do 13,1 mld dol.), a rynek reklamy graficznej zwiększy się o 52,5 proc. (do 27 mld dol.), choć jego udział w rynku reklamy będzie sukcesywnie spadał.

– Udział reklam graficznych w wydatkach na Internet spadł z 33 proc. w 2008 r. do 32 proc. w 2009. Spodziewany jest dalszy spadek w 2010 r., jednakże nowe formaty – zwłaszcza wideo internetowe – powinny pomóc w szybszym wzroście tego sektora w porównaniu z całym rynkiem reklamy internetowej w latach 2011 i 2012 – uważają analitycy ZenithOptimedia.

W Polsce, według najnowszej edycji wspólnego raportu IAB Polska i PricewaterhouseCoopers, ubiegłoroczne wydatki na reklamę w sieci wyniosły 1,37 mld zł, o 12,9 proc. więcej niż w 2008 r. Tu także najszybciej rosły reklamy w wyszukiwarkach internetowych, stanowiące w ubiegłym roku 26 proc. rynku.