– Jesteśmy w ostatniej fazie rozmów w sprawie kilku transakcji, z których sfinalizowanie choćby jednej może dać pozytywny sygnał dla rynku. Konkretnych informacji możemy się spodziewać za około sześć tygodni – mówi „Rz” Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. – To wciąż nic pewnego. Końcowe decyzje zależą od dwóch stron – zastrzega.
Z informacji „Rz” wynika, że w ubiegłym roku spółka rozważała przejęcie firmy Stream Communications (siódma pod względem liczby klientów w kraju), którą kontroluje fundusz inwestycyjny Penta. Prezes Rogowski nie odpowiedział na pytanie, czy i tym razem chodzi o działający m.in. w województwach warmińsko-mazurskim i podkarpackim Stream.
[srodtytul]Zmiany na podium[/srodtytul]
Jeśli tak jest, fuzja zmieniłaby układ sił na rynku: w końcu marca Multimedia obsługiwały 672,5 tys. abonentów, a Stream 137,5 tys. Tworząc jeden podmiot, wyprzedziłyby więc Vectrę i zajęły drugie miejsce w kablowej branży po UPC Polska.
Penta pytana, czy rozważa sprzedaż Streamu inwestorowi branżowemu, nie odpowiedziała wprost. – Ze względu na trudną sytuację gospodarczą i obniżenie tempa konsolidacji rynku rozmiar tej inwestycji nie spełnia obecnie naszych kryteriów inwestorskich. Pod nowym zarządem spółka poprawia jednak wyniki finansowe. Zwyczajowo nie informujemy o projektach, w stosunku do których nie zapadły decyzje wiążące na danym etapie – odpowiada Martin Danko, rzecznik Penty.