Niekorzystne dla wydawców zmiany na rynku, np. to, że gazety będą tracić na rzecz Internetu wpływy z ogłoszeń drobnych, będą nadrabiane przez inne wpływy. Przede wszystkim coraz szybciej będą rosły na świecie przychody gazet z reklam zamieszczanych na stronach internetowych i tych przygotowywanych z myślą o użytkownikach komórek. Przychody wydawców dzienników z tak rozumianych cyfrowych reklam w ciągu najbliższych pięciu lat (od tego roku do 2014) będą się zwiększać średnio o 7,6 proc. rocznie i na koniec tego okresu będą warte prawie 7,9 mld dol.

Rozwojowi sprzedaży reklam w sieci będzie sprzyjała poprawa infrastruktury dostępu do Internetu szerokopasmowego. M.in. dzięki takim zmianom na rynku za cztery lata wszystkie wpływy wydawców gazet na świecie (z reklam i sprzedaży egzemplarzowej) będą o 7,6 proc. wyższe niż w tym roku i w 2014 będą warte już ponad 160,6 mld dol. – We wszystkich regionach świata branża zyska na rosnącej liczbie osób w wieku powyżej 45 lat. To podstawowa grupa czytelników gazet – zauważają analitycy z PwC w raporcie z prognozami dla rynku mediów i rozrywki.

Wartość polskiego rynku prasy w tym roku PwC szacuje na 326 mln dol. (w 2014 roku ma być wart 334 mln dol.).