W tym roku czytelników blogów za oceanem będzie już 112,7 mln, a za cztery lata – ponad 150 mln.
– Czytelnictwo blogów będzie rosło wraz ze wzrostem ich wpływów w mediach mainstreamowych – komentuje Paul Vierna, starszy analityk eMarketera. Masowe media coraz chętniej korzystają z blogerów, którzy często odnalezieni przez dziennikarzy występują w mediach w roli ekspertów od zagadnień, którym ich blogi są poświęcone.
Zdaniem Vierny za jakiś czas blogi nie będą się w ogóle odróżniać od innych mediów. W Polsce dobrym przykładem takiego zjawiska jest chociażby prowadzony przez specjalizującego się w kwestiach internetowych prawnika Piotra Waglowskiego serwis Vagla.pl, który dzisiaj jest znanym w branży serwisem specjalistycznym.
Za oceanem dużo mniej popularne niż czytanie jest wymagające więcej wysiłku pisanie blogów. Na ogromnym internetowym rynku w Stanach Zjednoczonych w ubiegłym roku parały się tym 24 mln ludzi (tylko 11,3 proc. wszystkich korzystających z Internetu), którzy przynajmniej raz w miesiącu piszą coś w swoim internetowym pamiętniku.
Także ta grupa będzie jednak coraz liczniejsza. W tym roku amerykańskich blogerów będzie już ponad 26 mln, a za cztery lata blogi przynajmniej raz w miesiącu nową notką będzie zasilać za oceanem 33,4 mln ludzi – to 13,3 proc. wszystkich internautów w USA.