Blogi czyta już ponad połowa Amerykanów

Ponad połowa amerykańskich internautów przynajmniej raz w miesiącu zerka na jakiś internetowy blog, a do 2014 roku ten odsetek wzrośnie do 60 proc. – przewiduje firma badawcza eMarketer

Publikacja: 25.09.2010 01:25

Blogi czyta już ponad połowa Amerykanów

Foto: AFP

W tym roku czytelników blogów za oceanem będzie już 112,7 mln, a za cztery lata – ponad 150 mln.

– Czytelnictwo blogów będzie rosło wraz ze wzrostem ich wpływów w mediach mainstreamowych – komentuje Paul Vierna, starszy analityk eMarketera. Masowe media coraz chętniej korzystają z blogerów, którzy często odnalezieni przez dziennikarzy występują w mediach w roli ekspertów od zagadnień, którym ich blogi są poświęcone.

Zdaniem Vierny za jakiś czas blogi nie będą się w ogóle odróżniać od innych mediów. W Polsce dobrym przykładem takiego zjawiska jest chociażby prowadzony przez specjalizującego się w kwestiach internetowych prawnika Piotra Waglowskiego serwis Vagla.pl, który dzisiaj jest znanym w branży serwisem specjalistycznym.

Za oceanem dużo mniej popularne niż czytanie jest wymagające więcej wysiłku pisanie blogów. Na ogromnym internetowym rynku w Stanach Zjednoczonych w ubiegłym roku parały się tym 24 mln ludzi (tylko 11,3 proc. wszystkich korzystających z Internetu), którzy przynajmniej raz w miesiącu piszą coś w swoim internetowym pamiętniku.

Także ta grupa będzie jednak coraz liczniejsza. W tym roku amerykańskich blogerów będzie już ponad 26 mln, a za cztery lata blogi przynajmniej raz w miesiącu nową notką będzie zasilać za oceanem 33,4 mln ludzi – to 13,3 proc. wszystkich internautów w USA.

Według eMarketera swoistą konkurencją dla blogów są portale społecznościowe i mikroblogi, jak Twitter i Facebook, które pozwalają ludziom wyrażać swoje poglądy w sposób wymagający mniej wysiłku.

W tym roku czytelników blogów za oceanem będzie już 112,7 mln, a za cztery lata – ponad 150 mln.

– Czytelnictwo blogów będzie rosło wraz ze wzrostem ich wpływów w mediach mainstreamowych – komentuje Paul Vierna, starszy analityk eMarketera. Masowe media coraz chętniej korzystają z blogerów, którzy często odnalezieni przez dziennikarzy występują w mediach w roli ekspertów od zagadnień, którym ich blogi są poświęcone.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?