W Internecie kryzys w reklamie mija szybciej niż w innych mediach. Na jednym z największych rynków reklamowych na świecie, w USA, wydatki na reklamę w sieci w III kwartale wzrosły rok do roku o 17 proc. (do 6,4 mld dol.). To najwyższe kwartalne wydatki na reklamę w sieci w historii – wynika z raportu opublikowanego przez PricewaterhouseCoopers i Internet Advertising Bureau.
Międzynarodowa sieć domów mediowych ZenithOptimedia Group (ZOG) w kolejnych latach spodziewa się dalszych wzrostów nakładów na promocję na całym świecie. – W Stanach Zjednoczonych, gdzie reklama mobilna i media społecznościowe są najbardziej widoczne i najlepiej mierzalne, te formaty internetowe rosną szybciej niż jakiekolwiek inne. Oczekuje się, że pomiędzy 2009 i 2012 rokiem reklama mobilna będzie rosła średnio o 44,3 proc. rocznie, w social media o 31,2 proc., w porównaniu z 14,6-proc. średniorocznym wzrostem dla całego rynku reklamy internetowej w tym czasie – piszą analitycy ZOG. Globalny rynek reklamy w sieci – ich zdaniem – w tym roku ma szansę zwiększyć się o 13,5 proc., do 61,45 mld dol., a w przyszłym wzrosnąć o dalsze 13,9 proc., do 69,66 mld dol.
– Internet kontynuuje wzrost, zwiększając swój udział w światowym rynku z 10,5 proc. w 2008 do 12,8 proc. w 2009. Do 2012 roku spodziewany jest jego 16,5-proc. udział w ogólnych wydatkach na reklamę – piszą analitycy. Zdaniem Piotra Kowalczyka, prezesa Interactive Advertising Bureau Polska, w Polsce rynek reklamy w sieci może wzrosnąć w tym roku podobnie jak w I półroczu, czyli nawet o ok. 20 proc. w porównaniu z 2009 r.