Agora podała wyniki za IV kwartał

Wydawca „Gazety Wyborczej" zaraportował wyniki tylko trochę odbiegające od oczekiwań analityków. Firma spodziewa się, że w tym roku rynek reklamy w Polsce wzrośnie o ok. 6-7 proc.

Publikacja: 25.02.2011 08:58

siedziba Agory

siedziba Agory

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier

Zarząd nie podjął jeszcze decyzji czy będzie rekomendował WZA wypłatę dywidendy za 2010 rok. W tym roku dwukrotnie wzrosną inwestycje Grupy, ale zdaniem Piotra Niemczyckiego nie powinno to wpłynąć na politykę dywidendową Grupy.

Według Agory najszybciej rozwijającym się segmentem rynku w 2011 r. ma być  Internet, którego szacunkowe wpływy wzrosną w stosunku do roku ubiegłego o ok. 13-15 proc. Firmy wydadzą na reklamę telewizyjną o ok. 6-8 proc. więcej niż przed rokiem, w dziennikach - o ok. 3-5 mniej mniej, a w magazynach więcej o ok. 0-2 proc. Wydatki na reklamę zewnętrzną mogą wzrosnąć w 2011 r. o ok. 5-6 proc., na reklamę radiową o ok. 3-5proc., a na reklamę kinową o ok. 11-13 proc.

Przed sesją Agora zaraportowała wyniki za IV kwartał 2010 roku. Jej przychody wzrosły w tym czasie o 17 proc. do 340,7 mln zł, podczas gdy konsensus analityków odpytanych przez agencję Reutera zakładał 331 mln zł. – Wzrost przychodów to skutek przejęcia CF Helios, ale także 2 proc. wzrostu wpływów z rynku reklamy –komentuje Piotr Niemczycki, prezes Agory.

EBITDA Agory (zysk przed odliczeniem podatków i odsetek przed amortyzacją) wzrosła w IV kwartale rok do roku o 33,7 proc. do 52,8 mln zł (analitycy spodziewali się 49 mln zł), a zysk netto wzrósł o 22,8 proc. do 18,3 mln zł (analitycy wskazywali 19 mln zł).

Całorocznie przychody Grupy Agora zwiększyły się o 0,6 proc. do 1116,7 mln zł, EBITDA wzrosła o 25,1 proc. do 167,2 mln zł, a zysk netto prawie się podwoił (wzrósł z 37,3 mln zł rok wcześniej do 71,9 mln zł w ubiegłym).

Piotr Niemczycki podkreślał, że firma zadowolona jest m.in. z wyników segmentu projektów specjalnych w czwartym kwartale 2010 i z powodzenia eksperymentalnych niezależnych od „Gazety Wyborczej" wydań  „Wysokich Obcasów Ekstra", które mają się ukazywać regularnie w trybie dwumiesięcznym. W IV kwartale przychody z kolekcji wydawniczych i sprzedaży płyt wzrosły o 35,5 proc. do 20,6 mln zł – Agora wydała w tym czasie rekordowo dużo takich projektów, bo aż siedem kolekcji i 30 projektów jednorazowych, sprzedając 0,8 mln książek z płytami. – Ważne jest dla nas budowanie biblioteki praw autorskich, która naszym zdaniem w kolejnych latach będzie szalenie istotna w kontekście działalności internetowej – mówił Niemczycki. Segment odnotował zysk operacyjny, podobnie jak – po raz kolejny -  segment internetowy grupy (zysk operacyjny z tej działalności w IV kwartale sięgnął 2,8 mln zł). Agora planuje rozwijać się w segmencie internetowym i nowych technologii. W IV kwartale uruchomiła kolejne sieci reklamy online: sieć AdPlayer oferującą reklamę internetową przy jakościowych treściach wideo i sieć HandyNet specjalizującą się w marketingu mobilnym. – Przygotowujemy nasze treści na iPada i inne tablety, staramy się też być obecni we wszystkich aplikacjach na telefony – podkreślał Niemczycki.

Gorzej poradziło sobie przejęte przez Agorę w 2010 roku Centrum Filmowe Helios. Jego przychody wyniosły w czwartym kwartale 46,1 mln zł. – Helios poradził sobie w tym okresie gorzej niż rynek – mówił Niemczycki. Jego zdaniem jest to spowodowane mniejszą frekwencją w kinach spowodowaną mniejszą liczbą hitów kinowych w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku.  Niemczycki podkreślił, że Agora nadal nie wyklucza kolejnych akwizycji, jeśli na rynku pojawi się interesujący grupę podmiot.

Zarząd nie podjął jeszcze decyzji czy będzie rekomendował WZA wypłatę dywidendy za 2010 rok. W tym roku dwukrotnie wzrosną inwestycje Grupy, ale zdaniem Piotra Niemczyckiego nie powinno to wpłynąć na politykę dywidendową Grupy.

Według Agory najszybciej rozwijającym się segmentem rynku w 2011 r. ma być  Internet, którego szacunkowe wpływy wzrosną w stosunku do roku ubiegłego o ok. 13-15 proc. Firmy wydadzą na reklamę telewizyjną o ok. 6-8 proc. więcej niż przed rokiem, w dziennikach - o ok. 3-5 mniej mniej, a w magazynach więcej o ok. 0-2 proc. Wydatki na reklamę zewnętrzną mogą wzrosnąć w 2011 r. o ok. 5-6 proc., na reklamę radiową o ok. 3-5proc., a na reklamę kinową o ok. 11-13 proc.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie