Telewizyjna spółka Kino Polska TV należy dziś do SPI International Polska, która ma 91,6 proc. jej akcji. Pozostałe 7,03 proc. należy do prezesa Kino Polska TV Piotra Reischa, który kontroluje też SPI International Polska.
Po emisji 4 mln nowych akcji, związanej z debiutem giełdowym spółki planowanym na drugi kwartał tego roku, jej kapitał ma się dzielić na 13,87 mln akcji. Cena za akcję ma się mieścić w przedziale 8,5 – 10 zł, 3 miliony akcji z nowej emisji zostanie zaoferowane w transzy dużych inwestorów. Z parkietu spółka może więc pozyskać maksymalnie 38,34 mln zł, za co chce m.in. uruchamiać nowe stacje pod marką Kino Polska, nad czym zresztą już pracuje. W piątek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w ramach konkursu na zagospodarowanie kolejnego pakietu kanałów naziemnej telewizji cyfrowej trafiła m.in. jej oferta stworzenia stacji Kino Polska Nostalgia.
Firma, która na razie ma tylko jeden kanał telewizyjny (jest też dystrybutorem na Polskę stacji z rodziny FilmBox), ma też już koncesję na stację Kino Polska Muzyka. – Dla Polonii chcemy uruchomić kanał Kino Polska International, zamierzamy też rozwijać portfolio kanałów działających pod marką FilmBox, m.in. jako pakiet kanałów premium – mówił „Rz" Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV.
Do spółki należy też m.in. 65,2 proc. głosów na walnym zgromadzeniu internetowej spółki Stopklatka. – Chcemy rozwijać poprzez Stopklatkę portal wiedzy na temat polskiej kinematografii: z zapowiedziami i informacjami na temat tych produkcji – mówi „Rz" Piotr Reisch.
Zapisy na akcje ruszą 23 marca i potrwają do 30 marca. Akcje zostaną przydzielone 31 marca.