Reklama

Kino Polska TV rusza zapisami na akcje 23 marca

Cena za jedną jej akcję z nowej emisji ma wynosić 8,5 -10 zł, z giełdy spółka może pozyskać maksymalnie 38,34 mln zł

Publikacja: 07.03.2011 03:29

W tym roku spółka spodziewa się przychodów na poziomie 50 mln zł. Skalę działania chce zwiększać prz

W tym roku spółka spodziewa się przychodów na poziomie 50 mln zł. Skalę działania chce zwiększać przez otwieranie nowych stacji.

Foto: Rzeczpospolita

Telewizyjna spółka Kino Polska TV należy dziś do SPI International Polska, która ma 91,6 proc. jej akcji. Pozostałe 7,03 proc.  należy do prezesa Kino Polska TV Piotra Reischa, który kontroluje też SPI International Polska.

Po emisji 4 mln nowych akcji, związanej z debiutem giełdowym spółki planowanym na drugi kwartał tego roku, jej kapitał ma się dzielić na 13,87 mln akcji. Cena za akcję ma się mieścić w przedziale 8,5 – 10 zł, 3 miliony akcji z nowej emisji zostanie zaoferowane w transzy dużych inwestorów. Z parkietu spółka może więc pozyskać maksymalnie 38,34 mln zł, za co chce m.in. uruchamiać nowe stacje pod marką Kino Polska, nad czym zresztą już pracuje. W piątek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w ramach konkursu na zagospodarowanie kolejnego pakietu kanałów naziemnej telewizji cyfrowej trafiła m.in. jej oferta stworzenia stacji Kino Polska Nostalgia.

Firma, która na razie ma tylko jeden kanał telewizyjny (jest też dystrybutorem na Polskę stacji z rodziny FilmBox), ma też już koncesję na stację Kino Polska Muzyka. – Dla Polonii chcemy uruchomić kanał Kino Polska International, zamierzamy też rozwijać portfolio kanałów działających pod marką FilmBox, m.in. jako  pakiet kanałów premium – mówił „Rz" Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV.

Do spółki należy też m.in. 65,2 proc. głosów na walnym zgromadzeniu internetowej spółki Stopklatka. – Chcemy rozwijać poprzez Stopklatkę portal wiedzy na temat polskiej kinematografii: z zapowiedziami i informacjami na temat tych produkcji – mówi „Rz" Piotr Reisch.

Zapisy na akcje ruszą 23 marca i potrwają do 30 marca. Akcje zostaną przydzielone 31 marca.

Reklama
Reklama

Przychody spółki Kino Polska TV w I połowie 2010 roku wyniosły 23 mln zł, o 33,5 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Gros z nich, 17,1 mln zł, zapewniła tzw. działalność emisyjna (czyli opłaty od operatorów płatnej telewizji). Przychody z reklamy przyniosły jej niecałe 5 mln zł. W tym roku spółka spodziewa się przychodów na poziomie ok. 50 mln zł.

Telewizyjna spółka Kino Polska TV należy dziś do SPI International Polska, która ma 91,6 proc. jej akcji. Pozostałe 7,03 proc.  należy do prezesa Kino Polska TV Piotra Reischa, który kontroluje też SPI International Polska.

Po emisji 4 mln nowych akcji, związanej z debiutem giełdowym spółki planowanym na drugi kwartał tego roku, jej kapitał ma się dzielić na 13,87 mln akcji. Cena za akcję ma się mieścić w przedziale 8,5 – 10 zł, 3 miliony akcji z nowej emisji zostanie zaoferowane w transzy dużych inwestorów. Z parkietu spółka może więc pozyskać maksymalnie 38,34 mln zł, za co chce m.in. uruchamiać nowe stacje pod marką Kino Polska, nad czym zresztą już pracuje. W piątek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w ramach konkursu na zagospodarowanie kolejnego pakietu kanałów naziemnej telewizji cyfrowej trafiła m.in. jej oferta stworzenia stacji Kino Polska Nostalgia.

Reklama
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Reklama
Reklama