Dell liderem sprzedaży komputerów dla firm

Dell liderem sprzedaży pecetów dla firm, o włos wyprzedza Hewlett-Packard

Publikacja: 08.03.2011 01:42

Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił op

Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił optymizm

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

 

Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił optymizm. Po dokładnej analizie statystyk sprzedaży za IV kwartał polski oddział amerykańskiego Della pochwalił się pierwszym miejscem na polskim rynku pod względem sprzedaży komputerów stacjonarnych i przenośnych klientom biznesowym.

– W 2010 roku także po raz pierwszy przekroczyliśmy, i to wyraźnie, barierę 1 mld zł pod względem przychodów. W zależności od segmentu produktów odnotowaliśmy 50 – 70-proc. zwyżki – powiedział Maciej Filipkowski, prezes Dell Polska.

Z powodu prawa obowiązującego amerykańskie spółki Dell nie ujawnia większej ilości szczegółów dla rynku polskiego. Jednak osiągnięcia firmy potwierdza firma IDC, która co kwartał wydaje – globalnie i na poszczególnych rynkach – zestawienie statystyczne PC Tracker. Według niego w czwartym kwartale 2010 r. Dell Polska rzeczywiście sprzedał 73,5 tys. komputerów. To nieznacznie więcej niż dotychczasowy lider w tej kategorii HP Polska, który może się pochwalić wynikiem 69 tys. sztuk komputerów, które trafiły do firm.

Entuzjazm Della nieco studzi Damian Godos, analityk rynku hardware IDC Polska.  – Dell jest bardzo silnym graczem na polskim rynku sprzedaży komputerów dla klientów biznesowych. W zestawieniu za cały 2010 r. pierwszą pozycję na tym rynku zajmuje jednak HP, który zakończył rok z niewielką przewagą nad Dellem pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy – wyjaśnia Godos.

W podsumowaniu rocznym HP wypada lepiej  od Della, choć różnica między nimi wynosi mniej niż 10 tys. egzemplarzy.

Obaj potentaci biznesowego rynku stoczą w 2011 r. walkę o miano polskiego lidera niezagrożeni przez innych graczy. Jak wynika z danych IDC, następne w kolejności Acer i Asus, sprzedały klientom komercyjnym w IV kwartale zaledwie po ok. 20 – 25 tys. sztuk komputerów.

Za większość tych liczb odpowiadały najmniejsze firmy, kupujące najwyżej po kilka sztuk komputerów, a dla Acera i Asusa najważniejszy jest jednak segment konsumencki. Tylko w III kwartale obie spółki sprzedały klientom indywidualnym ponad 100 tys. komputerów każda.

– W 2010 r. odnotowaliśmy ok. 15-proc. wzrost sprzedaży, głównie w średnim i wyższym segmencie oferty – mówi Bartosz Jeziorański, dyrektor Asus Polska.

Firma nie zamierza na razie stawać w szranki z HP i Dellem.  Skupiając się na rynku konsumenckim, Asus np. wycofał się ze sprzedaży na polskim rynku telefonów komórkowych. Smartfony tej firmy wyposażone w system Windows Mobile były kupowane głównie przez klientów biznesowych.

Na segment mobilny z kolei liczy Dell. Jak zapowiada Maciej Filipkowski, w tym roku w polskiej ofercie pojawią się smartfony Venue, a także tablety Streak.

Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił optymizm. Po dokładnej analizie statystyk sprzedaży za IV kwartał polski oddział amerykańskiego Della pochwalił się pierwszym miejscem na polskim rynku pod względem sprzedaży komputerów stacjonarnych i przenośnych klientom biznesowym.

– W 2010 roku także po raz pierwszy przekroczyliśmy, i to wyraźnie, barierę 1 mld zł pod względem przychodów. W zależności od segmentu produktów odnotowaliśmy 50 – 70-proc. zwyżki – powiedział Maciej Filipkowski, prezes Dell Polska.

Pozostało 80% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie