Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił optymizm. Po dokładnej analizie statystyk sprzedaży za IV kwartał polski oddział amerykańskiego Della pochwalił się pierwszym miejscem na polskim rynku pod względem sprzedaży komputerów stacjonarnych i przenośnych klientom biznesowym.
– W 2010 roku także po raz pierwszy przekroczyliśmy, i to wyraźnie, barierę 1 mld zł pod względem przychodów. W zależności od segmentu produktów odnotowaliśmy 50 – 70-proc. zwyżki – powiedział Maciej Filipkowski, prezes Dell Polska.
Z powodu prawa obowiązującego amerykańskie spółki Dell nie ujawnia większej ilości szczegółów dla rynku polskiego. Jednak osiągnięcia firmy potwierdza firma IDC, która co kwartał wydaje – globalnie i na poszczególnych rynkach – zestawienie statystyczne PC Tracker. Według niego w czwartym kwartale 2010 r. Dell Polska rzeczywiście sprzedał 73,5 tys. komputerów. To nieznacznie więcej niż dotychczasowy lider w tej kategorii HP Polska, który może się pochwalić wynikiem 69 tys. sztuk komputerów, które trafiły do firm.
Entuzjazm Della nieco studzi Damian Godos, analityk rynku hardware IDC Polska. – Dell jest bardzo silnym graczem na polskim rynku sprzedaży komputerów dla klientów biznesowych. W zestawieniu za cały 2010 r. pierwszą pozycję na tym rynku zajmuje jednak HP, który zakończył rok z niewielką przewagą nad Dellem pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy – wyjaśnia Godos.