Reklama
Rozwiń

Dell liderem sprzedaży komputerów dla firm

Dell liderem sprzedaży pecetów dla firm, o włos wyprzedza Hewlett-Packard

Publikacja: 08.03.2011 01:42

Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił op

Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił optymizm

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

 

Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił optymizm. Po dokładnej analizie statystyk sprzedaży za IV kwartał polski oddział amerykańskiego Della pochwalił się pierwszym miejscem na polskim rynku pod względem sprzedaży komputerów stacjonarnych i przenośnych klientom biznesowym.

– W 2010 roku także po raz pierwszy przekroczyliśmy, i to wyraźnie, barierę 1 mld zł pod względem przychodów. W zależności od segmentu produktów odnotowaliśmy 50 – 70-proc. zwyżki – powiedział Maciej Filipkowski, prezes Dell Polska.

Z powodu prawa obowiązującego amerykańskie spółki Dell nie ujawnia większej ilości szczegółów dla rynku polskiego. Jednak osiągnięcia firmy potwierdza firma IDC, która co kwartał wydaje – globalnie i na poszczególnych rynkach – zestawienie statystyczne PC Tracker. Według niego w czwartym kwartale 2010 r. Dell Polska rzeczywiście sprzedał 73,5 tys. komputerów. To nieznacznie więcej niż dotychczasowy lider w tej kategorii HP Polska, który może się pochwalić wynikiem 69 tys. sztuk komputerów, które trafiły do firm.

Entuzjazm Della nieco studzi Damian Godos, analityk rynku hardware IDC Polska.  – Dell jest bardzo silnym graczem na polskim rynku sprzedaży komputerów dla klientów biznesowych. W zestawieniu za cały 2010 r. pierwszą pozycję na tym rynku zajmuje jednak HP, który zakończył rok z niewielką przewagą nad Dellem pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy – wyjaśnia Godos.

W podsumowaniu rocznym HP wypada lepiej  od Della, choć różnica między nimi wynosi mniej niż 10 tys. egzemplarzy.

Obaj potentaci biznesowego rynku stoczą w 2011 r. walkę o miano polskiego lidera niezagrożeni przez innych graczy. Jak wynika z danych IDC, następne w kolejności Acer i Asus, sprzedały klientom komercyjnym w IV kwartale zaledwie po ok. 20 – 25 tys. sztuk komputerów.

Za większość tych liczb odpowiadały najmniejsze firmy, kupujące najwyżej po kilka sztuk komputerów, a dla Acera i Asusa najważniejszy jest jednak segment konsumencki. Tylko w III kwartale obie spółki sprzedały klientom indywidualnym ponad 100 tys. komputerów każda.

– W 2010 r. odnotowaliśmy ok. 15-proc. wzrost sprzedaży, głównie w średnim i wyższym segmencie oferty – mówi Bartosz Jeziorański, dyrektor Asus Polska.

Firma nie zamierza na razie stawać w szranki z HP i Dellem.  Skupiając się na rynku konsumenckim, Asus np. wycofał się ze sprzedaży na polskim rynku telefonów komórkowych. Smartfony tej firmy wyposażone w system Windows Mobile były kupowane głównie przez klientów biznesowych.

Na segment mobilny z kolei liczy Dell. Jak zapowiada Maciej Filipkowski, w tym roku w polskiej ofercie pojawią się smartfony Venue, a także tablety Streak.

Po słabym 2008 i bardzo chudym 2009 roku do firm sprzedających w Polsce sprzęt komputerowy wrócił optymizm. Po dokładnej analizie statystyk sprzedaży za IV kwartał polski oddział amerykańskiego Della pochwalił się pierwszym miejscem na polskim rynku pod względem sprzedaży komputerów stacjonarnych i przenośnych klientom biznesowym.

– W 2010 roku także po raz pierwszy przekroczyliśmy, i to wyraźnie, barierę 1 mld zł pod względem przychodów. W zależności od segmentu produktów odnotowaliśmy 50 – 70-proc. zwyżki – powiedział Maciej Filipkowski, prezes Dell Polska.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?