8,1 mln zł na kampanię informacyjną nt. cyfryzacji

Na informowanie o przejściu z naziemnego nadawania analogowego na cyfrowe rząd przeznaczy w ciągu trzech lat tylko 8,1 mln zł

Publikacja: 08.03.2011 01:37

W przyjętym przez rząd projekcie ustawy o naziemnej telewizji cyfrowej na kampanię informacyjno-edukacyjną, która ma przygotować Polaków do całej zmiany technologicznej, na ten rok zaplanowano 1,1 mln zł. W 2012 roku wydatki sięgną 5,9 mln zł, a w 2013 roku 1,1 mln zł. Łącznie: 8,1 mln zł. Zdaniem branży mediowej to mało, i to mimo że najwięksi nadawcy (TVP, TVN, Polsat, TV Puls i TV4) będą nadawać informacyjne spoty i audycje na własny koszt. – Rząd musi sobie zdać sprawę z tego, że przeznaczenie na ten cel tak małej sumy teraz oznacza większe inwestycje w dekodery potrzebne do odbioru cyfrowego sygnału potem. Dlatego, myśląc kategoriami wyłącznie ekonomicznymi, mam nadzieję, że ta kwota zostanie jednak zwiększona – zauważa Dariusz Dąbski, właściciel i prezes TV Puls.

Zdaniem Tomasza Tęczy z domu mediowego SPC House of Media wiele zależy od tego, czy pozostałe media potraktowałyby takie zlecenie jak kampanię społeczną i oferowałyby większe niż zazwyczaj rabaty.

1,1 mln zł na informowanie o cyfryzacji rząd przeznaczy w tym roku

– Do porządnej kampanii informacyjnej można by się zabrać, mając na taki cel kilkanaście milionów złotych – uważa.

Resort infrastruktury planuje nie tylko działania w mediach, ale też stworzenie bezpłatnej infolinii. Działa już też portal http://cyfryzacja.gov.pl/. Zdaniem Tęczy przy takim zadaniu warto też pomyśleć o mniej standardowych działaniach.

– Bardzo dobrze poprowadzona była np. kampania w czasie denominacji złotego, w którą włączył się m.in. Caritas – mówi. W innych państwach oprócz reklam i audycji informacyjnych organizowane były np. akcje informacyjne w szkołach, bo często to dzieci przejmują inicjatywę, gdy rodzice nie radzą sobie z jakąś technologią.

 

W przyjętym przez rząd projekcie ustawy o naziemnej telewizji cyfrowej na kampanię informacyjno-edukacyjną, która ma przygotować Polaków do całej zmiany technologicznej, na ten rok zaplanowano 1,1 mln zł. W 2012 roku wydatki sięgną 5,9 mln zł, a w 2013 roku 1,1 mln zł. Łącznie: 8,1 mln zł. Zdaniem branży mediowej to mało, i to mimo że najwięksi nadawcy (TVP, TVN, Polsat, TV Puls i TV4) będą nadawać informacyjne spoty i audycje na własny koszt. – Rząd musi sobie zdać sprawę z tego, że przeznaczenie na ten cel tak małej sumy teraz oznacza większe inwestycje w dekodery potrzebne do odbioru cyfrowego sygnału potem. Dlatego, myśląc kategoriami wyłącznie ekonomicznymi, mam nadzieję, że ta kwota zostanie jednak zwiększona – zauważa Dariusz Dąbski, właściciel i prezes TV Puls.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie