Gros środków, które wybierająca się na warszawski parkiet firma Kino Polska TV chce zebrać z giełdy (maksymalnie będzie mogła pozyskać 38,34 mln zł), zostanie przeznaczonych na stworzenie kanału Kino Polska HD. W zależności od tego, ile uzyska z nowej emisji, na ten cel może zostać przeznaczone od 7 do 14 mln zł. Na produkcję nowych kanałów z rodziny FilmBox (firma jest ich dystrybutorem na Polskę) przeznaczonych zostanie 6 – 10,84 mln zł. – W III i IV kwartale tego roku planujemy uruchomienie kanałów FilmBox Action z filmami akcji, FightBox HD oraz FashionBox HD – mówił Piotr Reisch, prezes i – pośrednio, przez SPI Polska International – główny właściciel Kino Polska TV.

W dalszych planach są też kolejne nowe stacje z tej grupy: DocuBox i StarBox (kanał w wersji rosyjskojęzycznej) oraz tworzenie na podstawie formatu telewizji Kino Polska lokalnych kanałów  w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. 3 – 5 mln zł pozyskanych z nowej emisji powędruje na zakup infrastruktury technicznej, 2 – 3,5 mln zł ma kosztować stworzenie nowej stacji Kino Polska Muzyka (start w maju), a 2 – 5 mln zł pozyskanych z parkietu pochłonie produkcja filmowa. – Mamy nadzieję, że spółka zostanie wprowadzona na GPW w kwietniu – zapowiedział Norbert Kozioł, wiceprezes Noble Securities, wprowadzającego firmę na parkiet.

Spółka zaproponowała też Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji otworzenie na potrzeby naziemnej telewizji cyfrowej nowej stacji Kino Polska Nostalgia. – Jeśli Kino Polska Nostalgia nie będzie mogło ruszyć w ramach cyfrowej telewizji naziemnej, to tego kanału nie będzie – zaznacza Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV. W związku z takimi planami rozwoju firma postanowiła wejść na parkiet. – Do tej pory rozwijaliśmy spółkę z kapitałów własnych, ale z racji skali planowanych działań zdecydowaliśmy się na ofertę publiczną – mówił Reisch.

Przychody Kino Polska w 2010 roku wyniosły według szacunków 50,6 mln zł, o prawie 44 proc. więcej niż rok wcześniej, a w tym roku firma prognozuje ich wzrost o dalszych 68 proc., do 84,8 mln zł. Zysk netto za 2010 r. wynosi 9,02 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. W tym roku ma według prognoz sięgnąć 12,45 mln zł.