Reklama

Zespół ekspertów ułatwi przekaznie częstotliwości

Czy po naszym artykule ministerstwa Infrastruktury i Obrony Narodowej przyspieszą prace?

Publikacja: 12.04.2011 01:53

W poniedziałek poinformowaliśmy na łamach „Rz", że według Urzędu Komunikacji Elektronicznej przetarg na częstotliwości radiowe potrzebne do budowy sieci ultraszybkiego mobilnego Internetu w technologii LTE nie odbędzie się w tym roku.

Anna Streżyńska, prezes UKE, wyjaśniała, że przyczyną jest brak porozumienia urzędu z Ministerstwem Obrony Narodowej co do harmonogramu przekazania częstotliwości zajętych przez wojsko na potrzeby przetargu.

W reakcji na naszą publikację MON i Ministerstwo Infrastruktury poinformowały, że powołały zespół ekspertów, który ma stworzyć formalnoprawne podstawy przekazania wojskowych częstotliwości. Zespół – czytamy w oświadczeniu – pracuje nad zmianami do rozporządzenia w sprawie tzw. Krajowej Tablicy Przeznaczeń Częstotliwości.

Mimo to Streżyńska podtrzymuje, że rozpisanie przetargu w tym roku nie będzie już możliwe. – Trudno przeprowadzić go w tym roku, bo musimy powołać doradcę do opracowania koncepcji tego przetargu. Częstotliwości, które będą w nim rozdysponowywane, mają zarówno wysoką wartość cywilizacyjną, jak i finansową. Trzeba więc znaleźć równowagę między konkurencją i przyszłymi korzyściami, w tym podatkami, a uzyskanym wpływem z opłat jednorazowych – powiedziała prezes UKE.

Współpraca MON i MI to dla jej urzędu niemiłe zaskoczenie. Powołując zespół, ministerstwa wkroczyły w dotychczasowe kompetencje urzędu. UKE jej zdaniem został wyeliminowany i nie jest dziś w stanie dokonać wyceny częstotliwości.

Reklama
Reklama

W poniedziałek poinformowaliśmy na łamach „Rz", że według Urzędu Komunikacji Elektronicznej przetarg na częstotliwości radiowe potrzebne do budowy sieci ultraszybkiego mobilnego Internetu w technologii LTE nie odbędzie się w tym roku.

Anna Streżyńska, prezes UKE, wyjaśniała, że przyczyną jest brak porozumienia urzędu z Ministerstwem Obrony Narodowej co do harmonogramu przekazania częstotliwości zajętych przez wojsko na potrzeby przetargu.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama