Telewizyjna spółka zamknęła pierwszy dzień na parkiecie wzrostem kursu praw do akcji o 7,37 proc., do 10,20 zł. Właściciela zmieniło 528,2 tys. akcji o łącznej wartości 5,28 mln zł. Debiut spółki był więc jednym z najbardziej udanych w tym roku.

Przyznawane inwestorom akcje z nowej emisji przeprowadzonej przez spółkę przy okazji debiutu sprzedawane były po cenie emisyjnej 9,50 zł, a na wczorajszym otwarciu GPW inwestorzy płacili za nie już 9,71 zł. – Jesteśmy z takiego wyniku bardzo zadowoleni. Teraz debiuty rosną zazwyczaj właśnie o kilka proc. Nie spodziewaliśmy się większego wzrostu – komentował Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV. Jak dodał, spółka będzie dbała o to, by nie zmniejszała się jej płynność.

Na razie nie ma natomiast w planach nowej emisji. Pozyskane z nowej emisji 38 mln zł wystarczą jej na realizowanie zaplanowanych celów. Gros z pozyskanej od inwestorów kwoty zostanie przeznaczone na stworzenie kanału Kino Polska HD. W planach jest też m.in. stacja Kino Polska Muzyka i produkcja nowych kanałów z rodziny FilmBox (firma jest ich dystrybutorem na Polskę). W ramach konkursu na zagospodarowanie naziemnej telewizji cyfrowej firma zgłosiła też chęć uruchomienia stacji Kino Polska Nostalgia.

Pakiet kontrolny należy do spółki SPI International Polska, kontrolowanej przez prezesa Kino Polska TV Piotra Reischa.