Reklama

New York Times ma słabe wyniki

Przychody z reklam w wydaniu drukowanym znów spadły. W II kw. sytuację mają poprawić reklamy w sieci i prenumeraty cyfrowe

Publikacja: 23.04.2011 00:38

Po wprowadzeniu systemu opłat cyfrowe prenumeraty wykupiło 100 tys. osób

Po wprowadzeniu systemu opłat cyfrowe prenumeraty wykupiło 100 tys. osób

Foto: Rzeczpospolita

 

Przedstawiciele The New York Times Company ogłosili, że dochód netto w I kw. spadł o 57,6 proc., do 5,4 mln dol. z 12,8 mln rok temu. Całkowite przychody spadły o 3,6 proc., do 566,5 mln dol., a przychody z reklam o 4,4 proc. Na reklamach drukowanych dziennik zarobił o 7,5 proc. mniej, a na reklamach w wersji elektronicznej o 4,5 proc. więcej.

Sytuację dziennika w II kw. ma poprawić wprowadzony 28 marca system opłat za dostęp do tekstów w sieci. Internauta może przeczytać za darmo do 20 artykułów miesięcznie. Ci, którzy chcą czytać więcej, muszą zapłacić albo 15 dol. miesięcznie – jeśli chcą mieć dostęp do „NYT" na komputerze i smartfonie – albo 20 dol. miesięcznie, by móc czytać teksty na komputerze i tablecie, albo 35 dol. za dostęp do artykułów za pośrednictwem każdego urządzenia. W ramach promocji pierwsze cztery tygodnie kosztują jedynie 99 centów.

Wydawca „New York Timesa" – trzeciej pod względem wielkości gazety w ponad 300-milionowych Stanach Zjednoczonych – podał, że w ciągu trzech tygodni od wprowadzenia systemu opłat cyfrowe prenumeraty wykupiło 100 tys. osób.

Czy to dobry wynik? – Dla „NYT" nie – mówi CNN Alex Daley, analityk w Casey Research, wskazując, że liczba prenumeratorów cyfrowej wersji dziennika powinna być liczona w milionach. – To świetny wynik. Szacowałem, że w ciągu pierwszego roku uda im się osiągnąć 200 tys. prenumeratorów – przekonuje z kolei analityk Doug Arthur z Evercore Partners, cytowany przez Reutersa.

Reklama
Reklama

Jednocześnie zaczęła wzrastać liczba prenumeratorów wydania drukowanego, którzy mają darmowy dostęp do cyfrowej wersji dziennika. To, jak sprawdza się model opłat przyjęty przez nowojorskiego giganta, bacznie obserwują redaktorzy naczelni i prezesi spółek prasowych na całym świecie. W czasach spadających dochodów z reklam i malejącej sprzedaży wydań drukowanych wszyscy szukają bowiem alternatywnego źródła przychodów.

—Jacek Przybylski z Waszyngtonu

Przedstawiciele The New York Times Company ogłosili, że dochód netto w I kw. spadł o 57,6 proc., do 5,4 mln dol. z 12,8 mln rok temu. Całkowite przychody spadły o 3,6 proc., do 566,5 mln dol., a przychody z reklam o 4,4 proc. Na reklamach drukowanych dziennik zarobił o 7,5 proc. mniej, a na reklamach w wersji elektronicznej o 4,5 proc. więcej.

Sytuację dziennika w II kw. ma poprawić wprowadzony 28 marca system opłat za dostęp do tekstów w sieci. Internauta może przeczytać za darmo do 20 artykułów miesięcznie. Ci, którzy chcą czytać więcej, muszą zapłacić albo 15 dol. miesięcznie – jeśli chcą mieć dostęp do „NYT" na komputerze i smartfonie – albo 20 dol. miesięcznie, by móc czytać teksty na komputerze i tablecie, albo 35 dol. za dostęp do artykułów za pośrednictwem każdego urządzenia. W ramach promocji pierwsze cztery tygodnie kosztują jedynie 99 centów.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama