Jak dotąd nominacje ogłoszono w dwóch festiwalowych kategoriach: direct lions (tu na tzw. krótką listę nie dostała się żadna praca z Polski) oraz promo&activation lions. W tej drugiej kategorii nominowane są dwie prace. Jedna, przygotowana przez agencję Leo Burnett Warszawa to wyróżniona za najlepsze użycie cyfrowych mediów kampania reklamująca Muzeum Narodowe w Krakowie na zlecenie muzeum i sponsora projektu Nowe Sukiennice – Grupy PZU. Na czas renowacji muzeum agencja zdecydowała się pokazywać zwiedzającym dzieła na ich własnych komórkach przy wykorzystaniu tzw. technologii rozszerzonej rzeczywistości czy augmented reality. Druga to kampania przygotowana przez agencję Euro RSCG Warszawa dla stowarzyszenia osób, które wygrały walkę a nowotworem nominowana w podkategorii zdrowie i bezpieczeństwo publiczne. Włączyła się a nią odzieżowa marka HandM.
W pozostałych kategoriach krótkich list jeszcze nie opublikowano. O nagrodę dla reklamy telewizyjnej powalczy 18 prac z Polski, o prasową – 20, zewnętrzną – 21, w kategorii Media Lions wysłanych zostało 13 prac, w kategorii cyber lions: 9 prac, design: 5 prac, a o statuetki lwów dla kampanii PR powalczy 6 prac z Polski. O nagrodę w prestiżowej kategorii Titaniu and Integrated Lions, dla kampanii, która wytycza w reklamie najnowsze trendy, zgłoszona została wspomniana już kampania reklamująca Muzeum Narodowe w Krakowie. O nagrodę w kategorii film craft powalczy 5 prac z Polski, a o statuetkę za najbardziej kreatywną i efektywną pracę- jedna.
Wszystkich zgłoszeń nadesłanych na festiwal w Cannes było ponad 28,8 tys. Było ich rekordowo dużo i aż o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Nadeszły z ponad 90 krajów. Festiwal kończy się w najbliższą niedzielę. W ubiegłym roku Polacy wrócili z Cannes z trzema statuetkami: dwie ma srebrnymi i jedną brązowa.