Handel internetowy w tym roku może wyjątkowo dużo zyskać na przedświątecznej gorączce. Z kolejnych badań wynika, że coraz więcej Polaków w poszukiwaniu niższych cen, jak i dla uniknięcia ogromnych kolejek w sklepach decyduje się na taki sposób zakupu prezentów.
Z badań przeprowadzonych przez serwis zakupów grupowych Groupon wynika, że 65 proc. ankietowanych stale kupuje w Internecie i także prezenty na najbliższe święta zamierza kupić właśnie przez Internet. Niemal co piąty ankietowany kupi w tym roku prezenty właśnie w ten sposób po raz pierwszy. Jedynie 8 proc. nie zamierza ich robić, jednak badanie objęło jedynie osoby korzystające z Internetu.
6,8 mln użytkowników we wrześniu miały cztery najpopularniejsze serwisy zakupów grupowych
88 proc. użytkowników portali zakupów grupowych uważa kupno promocyjnego kuponu za dobry prezent dla innej osoby. Co drugi woli się jednak wcześniej upewnić, co druga strona chce najbardziej otrzymać. 86 proc. przy zakupie chce się kierować właśnie preferencjami osoby, dla której ma być prezent. Jednak dla 59 proc. głównym kryterium będzie cena, a na jakość stawia 57 proc. badanych.
Większość przynajmniej deklaruje, że kupi prezenty na kilka tygodni wcześniej. Zakupy kilka dni przed świętami ma zamiar zrobić tylko 38 proc. ankietowanych. Z danych innych serwisów jak i firm kurierskich wynika, że szczyt internetowych zakupów przypada w Polsce do 15 grudnia. Badania Groupona wskazują, że internauci na tegoroczne prezenty planują wydać kilkaset złotych i więcej. 39 proc. przeznacza na ten cel od 100 do 300 zł, a co czwarty wyda do 500 zł.