Łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych (bez „Uważam Rze", którego wyników nie da się odnieść do ubiegłorocznych, bo wtedy się jeszcze nie ukazywał) w październiku wynosiła 1,05 mln egz. i była o 1,5 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie razem.
Wzrosty wyników odnotowały tylko trzy tytuły. Średnia sprzedaż „Wprost" wynosiła 127,2 tys. egz. i była wyższa niż rok wcześniej o 7,9 proc., wynik „Gazety Polskiej" wynosił 67,3 tys. egz. (wzrost o 4,7 proc.), a „Gość Niedzielny" poprawił wynik o 0,3 proc. do 143,8 tys. egz.
Liderem sprzedaży był tradycyjnie publikujący przedruki z prasy polskiej „Tygodnik Angora" z wynikiem 367,2 tys. egz., ale i on nie uchronił się przed małym (o 0,8 proc.) spadkiem. Kolejne były „Gość Niedzielny" z wynikiem 143,8 tys. egz. (wzrost o 0,3 proc.) oraz „Polityka" ze sprzedażą w wysokości 134,5 tys. egz. (spadek o 3,8 proc.). Ukazujący się od lutego tego roku tygodnik wydawcy „Rz" – „Uważam Rze" utrzymał pozycję w ścisłej czołówce z wynikiem 133,9 tys. egz.
Dalej uplasował się tygodnik „Newsweek Polska" ze sprzedażą na poziomie 118,8 tys. egz. (spadek o 5,2 proc.). Kolejne były „Przekrój": 34,1 tys. egz. (spadek sprzedaży rok do roku o 27,2 proc.), „Przegląd" – 20,5 tys. egz. (spadek o 4,9 proc.), „Tygodnik Powszechny: 21,2 tys. egz. (spadek o 0,7 proc.) oraz publikujące przedruki z prasy zagranicznej „Forum" z wynikiem 16,1 tys. egz. (spadek o 3,4 proc.).