To zapewne skutek wciąż jeszcze rosnącego dostępu do płatnej telewizji, której oferta wciąż się poszerza. Samych polskojęzycznych stacji mamy dziś na rynku już 175, podczas gdy np. w 2008 roku było ich tylko 132.

Nowych widzów zyskały ewidentnie stacje tematyczne, bo udział w widowni największych stacji – choć wciąż prowadziły one w rankingu najchętniej oglądanych – był niższy niż przed rokiem. Najchętniej oglądaną stacją w czasie Świąt według danych Nielsen Audience Measurement, firmy, która przygotowała raport o świętach przed telewizorem, była publiczna Jedynka (TVP1). Jej udział w ogólnopolskiej widowni w te dni wynosił 19,01 proc. (rok wcześniej było to jednak znacznie więcej, bo 21,27 proc.). Kolejne były: TVP2 z wynikiem 16,61 proc. ( 17,22 rok wcześniej), Polsat: 13,06 proc. (14,43 proc. w Święta 2010 r.) oraz TVN: 10,83 proc. (12,22 proc. rok wcześniej).

Najwięcej widzów przyciągnął w świąteczne dni nadany w TVP2 w drugi dzień Świąt odcinek telenoweli „M jak miłość" (obejrzało go 5,98 mln ludzi), kolejne były „Teleexpress"  w TVP1 tego samego dnia (5,33 mln widzów) oraz „Barwy szczęścia" pokazane 26. Grudnia w TVP2 (4,74 mln widzów).

W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych filmów i programów znalazły się tylko dwa pełnometrażowe filmy. Polską komedię „Jak rozpętałem drugą wojnę światową" wyemitowaną w pierwszy dzień Świąt w TVP2 oglądało 3,69 mln widzów., a „Piraci z Karaibów. Na krańcu świata" przyciągnęły 3,67 mln widzów w TVP1 w pierwszy dzień Świąt.