Telewizja wciąż przyciąga

Pogłoski o schyłku telewizji wydają się przesadzone. O sześć minut dziennie dłużej spędzał przed srebrnym ekranem statystyczny telewidz

Publikacja: 26.03.2012 21:11

Telewizja wciąż przyciąga

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Mimo postępującej ekspansji Internetu, czas spędzany przed telewizorem wcale nie maleje. W ubiegłym roku statystyczny mieszkaniec Ziemi spędził przed telewizorem 3 godziny i 16 minut – znów o sześć więcej niż rok wcześniej– podała firma Eurodata TV Worldwide.

W Chinach ten wzrost wyniósł aż 12 minut, a we Francji: 15 minut.

- W 2011 roku, roku pełnego wielkich wydarzeń, telewizji udało się na nowo odnaleźć i stać wiodącym medium w zakresie treści nadawanych na żywo i ekskluzywnych materiałów W ciągu dziesięciu lat średni dzienny czas oglądania telewizji zwiększył się na świecie o 20 minut – komentuje w raporcie Jacques Braun, wiceprezydent Eurodata TV Worldwide.

Na tle świata Polacy wychodzą na telemaniaków – jak policzył tu Nielsen Audience Measurement, my w 2011 roku oglądaliśmy średnio 4 godziny i 5 minut telewizji dziennie.

Globalnie w umacnianiu rynkowej pozycji telewizji pomogły wielkie spektakularne wydarzenia, które przyciągały przez małe ekrany wielomilionowe widownie. W Wielkiej Brytanii był to np. ślub księcia Williama, który o 8 rano zgromadził przed telewizorami 13,6 mln widzów.  We Francji, także mimo porannych, tradycyjnie „słabych" w telewizji godzin, ponad 10 mln ludzi oglądało puchar świata w rugby, a w Chinach obchody chińskiego Nowego Roku śledziło 203 mln ludzi.

Na niesłabnącą popularność telewizji wpływa też rozwój technologii i opartych na nich nowych usług dla widzów, np. naziemnej telewizji cyfrowej. M.in. dzięki temu ostatniemu procesowi np. Hiszpanii kanały inne niż nadawane niegdyś analogowo naziemnie zwiększyły swój udział w widowni z 9 proc. w 2001 r. do 47 proc. w 2011. W Wielkiej Brytanii osiągnęły podobny udział, podczas gdy w 2001 roku miały łączny udział w widowni na poziomie 20 proc. także w Wielkiej Brytanii co drugi dom z telewizorem ma już dekoder z nagrywarką (czyli może oglądać ulubione programy w dogodnym czasie), a w Australii- 44 proc. gospodarstw domowych z dostępem do telewizji. Rośnie też nasycenie odbiornikami umożliwiającymi oglądanie telewizji w wysokiej rozdzielczości. W Niemczech tylko w ubiegłym roku ponad 7 mln ludzi kupiło tzw. telewizor full HD. Trwa też światowa moda na telewizyjne show lansujące młode talenty, które wszędzie, podobnie jak w Polsce - gdzie w tym sezonie ruszyły kolejne takie programy - przyciągają przed ekrany miliony widzów.

Mimo postępującej ekspansji Internetu, czas spędzany przed telewizorem wcale nie maleje. W ubiegłym roku statystyczny mieszkaniec Ziemi spędził przed telewizorem 3 godziny i 16 minut – znów o sześć więcej niż rok wcześniej– podała firma Eurodata TV Worldwide.

W Chinach ten wzrost wyniósł aż 12 minut, a we Francji: 15 minut.

Pozostało 86% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie