Reklama
Rozwiń

Telewizja wciąż przyciąga

Pogłoski o schyłku telewizji wydają się przesadzone. O sześć minut dziennie dłużej spędzał przed srebrnym ekranem statystyczny telewidz

Publikacja: 26.03.2012 21:11

Telewizja wciąż przyciąga

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Mimo postępującej ekspansji Internetu, czas spędzany przed telewizorem wcale nie maleje. W ubiegłym roku statystyczny mieszkaniec Ziemi spędził przed telewizorem 3 godziny i 16 minut – znów o sześć więcej niż rok wcześniej– podała firma Eurodata TV Worldwide.

W Chinach ten wzrost wyniósł aż 12 minut, a we Francji: 15 minut.

- W 2011 roku, roku pełnego wielkich wydarzeń, telewizji udało się na nowo odnaleźć i stać wiodącym medium w zakresie treści nadawanych na żywo i ekskluzywnych materiałów W ciągu dziesięciu lat średni dzienny czas oglądania telewizji zwiększył się na świecie o 20 minut – komentuje w raporcie Jacques Braun, wiceprezydent Eurodata TV Worldwide.

Na tle świata Polacy wychodzą na telemaniaków – jak policzył tu Nielsen Audience Measurement, my w 2011 roku oglądaliśmy średnio 4 godziny i 5 minut telewizji dziennie.

Globalnie w umacnianiu rynkowej pozycji telewizji pomogły wielkie spektakularne wydarzenia, które przyciągały przez małe ekrany wielomilionowe widownie. W Wielkiej Brytanii był to np. ślub księcia Williama, który o 8 rano zgromadził przed telewizorami 13,6 mln widzów.  We Francji, także mimo porannych, tradycyjnie „słabych" w telewizji godzin, ponad 10 mln ludzi oglądało puchar świata w rugby, a w Chinach obchody chińskiego Nowego Roku śledziło 203 mln ludzi.

Reklama
Reklama

Na niesłabnącą popularność telewizji wpływa też rozwój technologii i opartych na nich nowych usług dla widzów, np. naziemnej telewizji cyfrowej. M.in. dzięki temu ostatniemu procesowi np. Hiszpanii kanały inne niż nadawane niegdyś analogowo naziemnie zwiększyły swój udział w widowni z 9 proc. w 2001 r. do 47 proc. w 2011. W Wielkiej Brytanii osiągnęły podobny udział, podczas gdy w 2001 roku miały łączny udział w widowni na poziomie 20 proc. także w Wielkiej Brytanii co drugi dom z telewizorem ma już dekoder z nagrywarką (czyli może oglądać ulubione programy w dogodnym czasie), a w Australii- 44 proc. gospodarstw domowych z dostępem do telewizji. Rośnie też nasycenie odbiornikami umożliwiającymi oglądanie telewizji w wysokiej rozdzielczości. W Niemczech tylko w ubiegłym roku ponad 7 mln ludzi kupiło tzw. telewizor full HD. Trwa też światowa moda na telewizyjne show lansujące młode talenty, które wszędzie, podobnie jak w Polsce - gdzie w tym sezonie ruszyły kolejne takie programy - przyciągają przed ekrany miliony widzów.

Mimo postępującej ekspansji Internetu, czas spędzany przed telewizorem wcale nie maleje. W ubiegłym roku statystyczny mieszkaniec Ziemi spędził przed telewizorem 3 godziny i 16 minut – znów o sześć więcej niż rok wcześniej– podała firma Eurodata TV Worldwide.

W Chinach ten wzrost wyniósł aż 12 minut, a we Francji: 15 minut.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama