Reklama
Rozwiń

Rośnie cyfrowa muzyka w Polsce

W pierwszym półroczu polski rynek muzyki skurczył się rok do roku o 6,5 proc., Aż o 38 proc. wzrosły jednak wpływy z cyfrowej muzyki – wynika z podsumowania Związku Producentów Audi-Video

Publikacja: 11.10.2013 17:14

Rośnie cyfrowa muzyka w Polsce

Foto: Bloomberg

- W pierwszym półroczu największą zmianą w stosunku do roku ubiegłego był wzrost o 38 proc.  sprzedaży muzyki cyfrowej, który dał jej także większy udziału w rynku: 20,8  proc., w porównaniu do 14 proc. w roku ubiegłym – podał ZPAV.

Jak podaje, cały polski rynek muzyczny był po I półroczu wart o 6,5 proc. mniej niż rok wcześniej. - Należy jednak pamiętać, że to drugie półrocze jest zwykle najintensywniejszym okresem sprzedaży nośników fizycznych na rynku muzycznym – podano w podsumowaniu.

Sprzedaż muzyki na nośnikach spadła o 15 proc.

Z wyliczeń „Rz" na podstawie danych uzyskanych z Warner Music Polska wynika, że szacunkowa wartość detaliczna muzycznego rynku w Polsce (wraz z wydatkami na dystrybucję, tantiemy przekazywane artystom i opodatkowaniem) sięgnęła w I półroczu ok. 128,6 mln zł.

W 2012 roku cały rynek muzyki był tu wart według Miedzynarodowego Stowarzyszenia Branży Fonograficznej IFPI ok. 81 mln euro, czyli ok. 320 mln zł, z czego ok. 10 proc. pochodziło z muzyki cyfrowej.

Według prognoz firmy PwC, wpływy ze sprzedaży plików z muzyką i subskrypcji do serwisów muzycznych w Polsce będą między 2013 i 2017 rokiem rosły średniorocznie aż o 20,2 proc. (zwiększą się w tym czasie z 19 mln dol. do 34 mln zł).

- W pierwszym półroczu największą zmianą w stosunku do roku ubiegłego był wzrost o 38 proc.  sprzedaży muzyki cyfrowej, który dał jej także większy udziału w rynku: 20,8  proc., w porównaniu do 14 proc. w roku ubiegłym – podał ZPAV.

Jak podaje, cały polski rynek muzyczny był po I półroczu wart o 6,5 proc. mniej niż rok wcześniej. - Należy jednak pamiętać, że to drugie półrocze jest zwykle najintensywniejszym okresem sprzedaży nośników fizycznych na rynku muzycznym – podano w podsumowaniu.

Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?