Rośnie cyfrowa muzyka w Polsce

W pierwszym półroczu polski rynek muzyki skurczył się rok do roku o 6,5 proc., Aż o 38 proc. wzrosły jednak wpływy z cyfrowej muzyki – wynika z podsumowania Związku Producentów Audi-Video

Publikacja: 11.10.2013 17:14

Rośnie cyfrowa muzyka w Polsce

Foto: Bloomberg

- W pierwszym półroczu największą zmianą w stosunku do roku ubiegłego był wzrost o 38 proc.  sprzedaży muzyki cyfrowej, który dał jej także większy udziału w rynku: 20,8  proc., w porównaniu do 14 proc. w roku ubiegłym – podał ZPAV.

Jak podaje, cały polski rynek muzyczny był po I półroczu wart o 6,5 proc. mniej niż rok wcześniej. - Należy jednak pamiętać, że to drugie półrocze jest zwykle najintensywniejszym okresem sprzedaży nośników fizycznych na rynku muzycznym – podano w podsumowaniu.

Sprzedaż muzyki na nośnikach spadła o 15 proc.

Z wyliczeń „Rz" na podstawie danych uzyskanych z Warner Music Polska wynika, że szacunkowa wartość detaliczna muzycznego rynku w Polsce (wraz z wydatkami na dystrybucję, tantiemy przekazywane artystom i opodatkowaniem) sięgnęła w I półroczu ok. 128,6 mln zł.

W 2012 roku cały rynek muzyki był tu wart według Miedzynarodowego Stowarzyszenia Branży Fonograficznej IFPI ok. 81 mln euro, czyli ok. 320 mln zł, z czego ok. 10 proc. pochodziło z muzyki cyfrowej.

Według prognoz firmy PwC, wpływy ze sprzedaży plików z muzyką i subskrypcji do serwisów muzycznych w Polsce będą między 2013 i 2017 rokiem rosły średniorocznie aż o 20,2 proc. (zwiększą się w tym czasie z 19 mln dol. do 34 mln zł).

- W pierwszym półroczu największą zmianą w stosunku do roku ubiegłego był wzrost o 38 proc.  sprzedaży muzyki cyfrowej, który dał jej także większy udziału w rynku: 20,8  proc., w porównaniu do 14 proc. w roku ubiegłym – podał ZPAV.

Jak podaje, cały polski rynek muzyczny był po I półroczu wart o 6,5 proc. mniej niż rok wcześniej. - Należy jednak pamiętać, że to drugie półrocze jest zwykle najintensywniejszym okresem sprzedaży nośników fizycznych na rynku muzycznym – podano w podsumowaniu.

Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO