Reklama
Rozwiń
Reklama

Forbes na sprzedaż

Rodzina założyciela magazynu chce uzyskać dzięki transakcji około 400 mln dol. Wśród potencjalnych chętnych wymieniana jest grupa Time.

Publikacja: 18.11.2013 08:20

Możliwość transakcji potwierdził w e-mailu przesłanym do pracowników Michael S. Perlis, prezes Forbes Media. – Otrzymaliśmy przynajmniej kilka zapytań zainteresowanych zakupem spółki. Ich częstotliwość spowodowała, że zapadła decyzja o starcie procesu sprzedaży – napisał.

Jako doradca transakcyjny został wynajęty Deutsche Bank, zaś nieoficjalnie wartość transakcji szacowana jest na co najmniej 400 mln dol. Na mniej więcej tyle szacowane są przychody spółki – należą do niej poza magazynem „Forbes" także portal internetowy, firma zajmuje się również organizowaniem konferencji.

Spółka podaje, że jej portal ma miesięcznie 26 mln użytkowników, zaś przychody z działalności internetowej wzrosną w tym roku o 25 proc.  Gdy siedem lat temu Elevation Partners zapłacił 240 mln dol. za 45 proc. udziałów w Forbes Media, wycena całej spółki wynosiła 530 mln dol.

Firma powstała 96 lat temu, zaś Michael S. Perlis jest jej pierwszym prezesem pochodzącym spoza rodziny Forbesów, a pracuje w niej od 2010 r. Malcolm Stevenson Forbes Jr. jest szefem rady nadzorczej.

Wśród potencjalnych chętnych wymieniana jest m.in. Time Inc. W ostatnim tygodniu Norman Pearlstine, nowy wiceprezes spółki, bardzo komplementował Forbesa jako dobrze wykonany projekt zmian. Z kolei przedstawiciele zarządu  Forbes Media byli widziani w centrali Time w ciągu kilku ostatnich dni.

Reklama
Reklama

Sprzedaż Forbes Media będzie kolejną transakcją z udziałem prestiżowego tytułu na amerykańskim rynku. W tym roku „New York Times Company" sprzedał swoją spółkę New England Media Group – należy do niej m.in. „The Boston Globe". Nabywcą był biznesmen John W. Henry, który wyłożył 70 mln dol. Z kolei najgłośniejszą transakcją był zakup prestiżowego dziennika „Washington Post" przez założyciela internetowej księgarni Amazon Jeffa Bezosa.

Po raz kolejny właściciela zmienił też „Newsweek", który należy teraz do IBT Media. Sprzedany został również magazyn „Maxim", którego właścicielem jest obecnie Darden Media Group.

Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama