Forbes na sprzedaż

Rodzina założyciela magazynu chce uzyskać dzięki transakcji około 400 mln dol. Wśród potencjalnych chętnych wymieniana jest grupa Time.

Publikacja: 18.11.2013 08:20

Możliwość transakcji potwierdził w e-mailu przesłanym do pracowników Michael S. Perlis, prezes Forbes Media. – Otrzymaliśmy przynajmniej kilka zapytań zainteresowanych zakupem spółki. Ich częstotliwość spowodowała, że zapadła decyzja o starcie procesu sprzedaży – napisał.

Jako doradca transakcyjny został wynajęty Deutsche Bank, zaś nieoficjalnie wartość transakcji szacowana jest na co najmniej 400 mln dol. Na mniej więcej tyle szacowane są przychody spółki – należą do niej poza magazynem „Forbes" także portal internetowy, firma zajmuje się również organizowaniem konferencji.

Spółka podaje, że jej portal ma miesięcznie 26 mln użytkowników, zaś przychody z działalności internetowej wzrosną w tym roku o 25 proc.  Gdy siedem lat temu Elevation Partners zapłacił 240 mln dol. za 45 proc. udziałów w Forbes Media, wycena całej spółki wynosiła 530 mln dol.

Firma powstała 96 lat temu, zaś Michael S. Perlis jest jej pierwszym prezesem pochodzącym spoza rodziny Forbesów, a pracuje w niej od 2010 r. Malcolm Stevenson Forbes Jr. jest szefem rady nadzorczej.

Wśród potencjalnych chętnych wymieniana jest m.in. Time Inc. W ostatnim tygodniu Norman Pearlstine, nowy wiceprezes spółki, bardzo komplementował Forbesa jako dobrze wykonany projekt zmian. Z kolei przedstawiciele zarządu  Forbes Media byli widziani w centrali Time w ciągu kilku ostatnich dni.

Sprzedaż Forbes Media będzie kolejną transakcją z udziałem prestiżowego tytułu na amerykańskim rynku. W tym roku „New York Times Company" sprzedał swoją spółkę New England Media Group – należy do niej m.in. „The Boston Globe". Nabywcą był biznesmen John W. Henry, który wyłożył 70 mln dol. Z kolei najgłośniejszą transakcją był zakup prestiżowego dziennika „Washington Post" przez założyciela internetowej księgarni Amazon Jeffa Bezosa.

Po raz kolejny właściciela zmienił też „Newsweek", który należy teraz do IBT Media. Sprzedany został również magazyn „Maxim", którego właścicielem jest obecnie Darden Media Group.

Możliwość transakcji potwierdził w e-mailu przesłanym do pracowników Michael S. Perlis, prezes Forbes Media. – Otrzymaliśmy przynajmniej kilka zapytań zainteresowanych zakupem spółki. Ich częstotliwość spowodowała, że zapadła decyzja o starcie procesu sprzedaży – napisał.

Jako doradca transakcyjny został wynajęty Deutsche Bank, zaś nieoficjalnie wartość transakcji szacowana jest na co najmniej 400 mln dol. Na mniej więcej tyle szacowane są przychody spółki – należą do niej poza magazynem „Forbes" także portal internetowy, firma zajmuje się również organizowaniem konferencji.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie