Możliwość transakcji potwierdził w e-mailu przesłanym do pracowników Michael S. Perlis, prezes Forbes Media. – Otrzymaliśmy przynajmniej kilka zapytań zainteresowanych zakupem spółki. Ich częstotliwość spowodowała, że zapadła decyzja o starcie procesu sprzedaży – napisał.
Jako doradca transakcyjny został wynajęty Deutsche Bank, zaś nieoficjalnie wartość transakcji szacowana jest na co najmniej 400 mln dol. Na mniej więcej tyle szacowane są przychody spółki – należą do niej poza magazynem „Forbes" także portal internetowy, firma zajmuje się również organizowaniem konferencji.
Spółka podaje, że jej portal ma miesięcznie 26 mln użytkowników, zaś przychody z działalności internetowej wzrosną w tym roku o 25 proc. Gdy siedem lat temu Elevation Partners zapłacił 240 mln dol. za 45 proc. udziałów w Forbes Media, wycena całej spółki wynosiła 530 mln dol.
Firma powstała 96 lat temu, zaś Michael S. Perlis jest jej pierwszym prezesem pochodzącym spoza rodziny Forbesów, a pracuje w niej od 2010 r. Malcolm Stevenson Forbes Jr. jest szefem rady nadzorczej.
Wśród potencjalnych chętnych wymieniana jest m.in. Time Inc. W ostatnim tygodniu Norman Pearlstine, nowy wiceprezes spółki, bardzo komplementował Forbesa jako dobrze wykonany projekt zmian. Z kolei przedstawiciele zarządu Forbes Media byli widziani w centrali Time w ciągu kilku ostatnich dni.