W obu przypadkach wyniki te oznaczają wzrosty (odpowiednio o 7 proc. w II kw. i 5,2 proc. w I poł. roku) w porównaniu z analogicznymi okresami przed rokiem, gdy operator kablowy wykazał 113,2 mln dol. i niecałe 230 mln dol. przychodów.
W przeliczeniu na złote wzrost w UPC są mniejsze, ponieważ w 2014 r. dolar osłabił się przy tym i średnio płacono za niego 3,04 zł. Tymczasem w I półroczu 2013 r. było to 3,18 zł, a w II kw. 3,21 zł.
Po przeliczeniu wyników UPC po tych kursach, przychody kablowego operatora w II kw. br. wyniosły 368 mln zł, o 1,3 proc. więcej niż przed rokiem. W pierwszym półroczu zaś zamknęły się sumą około 735 mln zł rosnąc o około 0,5 proc. z 731 mln zł rok wcześniej.
Polska firma pomagała przy tym koncernowi wyrównywać spadki w regionie Europy Środkowowschodniej, które przyniosły mu w tym czasie Czechy.
Tam, gdzie notuje wzrosty Liberty Global tłumaczy je bądź przyrostem liczby sprzedanych usług i abonentów, bądź wzrostem cen niektórych usług. W przypadku UPC Polska wydaje się, że większe znaczenie ma przyrost liczby usług (liczba abonentów szerokopasmowego Internetu dostawcy podwoiła się rok do roku) oraz przeprowadzona w II kw. niewielka akwizycja.