Media społecznościowe na rynkach rozwiniętych zyskują coraz większe znaczenie w komunikacji np. pomiędzy inwestorami a spółkami. A jak jest w Polsce? Blisko 72 proc. ankietowanych spodziewa się, że w nadchodzących latach znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji na rynku kapitałowym będzie rosnąć. Zalewie 10 proc. jest przeciwnego zdania. Jednocześnie z badania wynika, że ponad połowa ankietowanych stwierdziła, iż „bardzo często" lub „często" korzysta z tzw. nowych mediów w celu zdobywania informacji z rynku kapitałowego. Warto przy tym zauważyć, że ten odsetek uwzględnia m.in. fora internetowe oraz blogi. Jest on znacznie mniejszy, jeśli weźmiemy pod uwagę wyłącznie najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook (34 proc.), Twitter (8 proc.) czy LinkedIn (2 proc.).

W badaniu przeprowadzonym przez NBS i SII niespełna 45 proc. ankietowanych uznało media społecznościowe za „bardzo wiarygodne" lub „raczej wiarygodne". A co uznali za najbardziej wiarygodne źródła informacji? Co ciekawe - najczęściej wskazywali strony spółek giełdowych. Wysoko pod względem wiarygodności ocenione zostały także agencje informacyjne, internetowe portale informacyjne oraz gazety.