„Time" zmienił swoje logo. Po raz pierwszy w historii

Magazyn „Time" postanowił zachęcić Amerykanów do głosowania w wyborach.

Aktualizacja: 23.10.2020 16:58 Publikacja: 23.10.2020 14:20

„Time" zmienił swoje logo. Po raz pierwszy w historii

Foto: Bloomberg

Przez niemal sto lat istnienia magazynu „Time" nie zdarzyło się, by tygodnik zmienił swoje logo. Choć jego okładki bywały ikoniczne dla wielkich momentów w historii, to w ten piątek zdarzyło się coś historycznego – tygodnik zamienił swoje charakterystyczne logo na słowo „Vote" czyli „Głosuj".

Zmiana logo dotyczy numeru, który nosi datę 2 listopada i będzie dostępny w sprzedaży w czasie wyborów prezydenckich w USA przypadających na 3 listopada.

Foto: time.com

- Niewiele wydarzeń ukształtuje przyszły świat bardziej niż wynik zbliżających się wyborów prezydenckich w USA – napisał w cytowanym przez CNN komentarzu redakcyjnym Edward Felsenthal, redaktor naczelny magazynu.

Sama zmiana logo to nie wszystko. Charakterystyczne barwy przybrała również sama okładka. Grafik Shepard Fairey nawiązał w niej barwami do swojego słynnego plakatu „HOPE" Baracka Obamy z kampanii wyborczej w 2008 roku.

Na okładce brakuje jakiejkolwiek wzmianki o urzędującym prezydencie Donaldzie Trumpie. Trump był bohaterem, zazwyczaj negatywnym, ponad 20 okładek magazynu w ostatnich 4 latach. „Time" wielokrotnie zagłębiał się w działalność Trumpa, jego związki z Władimirem Putinem czy politykę rozdzielania dzieci imigrantów od rodziców.

Naczelny „Time" podkreślił w komentarzu redakcyjnym, że obecne wybory to „szansa na zmianę".

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie