Reklama

Dotacje na sieci internetowe trafią teraz wprost do firm

To przedsiębiorcy doprowadzą usługi internetowe do gospodarstw domowych. Warto im to ułatwić, bo skorzystamy na tym jako społeczeństwo wszyscy.

Publikacja: 27.09.2015 22:00

Debata o sieciach szerokopasmowych, w tym ich finansowaniu i barierach techniczno-prawnych związanyc

Debata o sieciach szerokopasmowych, w tym ich finansowaniu i barierach techniczno-prawnych związanych z ich powstawaniem, odbyła się w piątek w redakcji „Rzeczpospolitej”

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

W latach 2007–2015 powstały w naszym kraju, choć nie bez problemów, tysiące kilometrów sieci szerokopasmowych – internetowych autostrad, które umożliwiają nam dostęp do szybkiego internetu. Wybudowały je głównie samorządy województw, korzystając z dotacji unijnych z programów operacyjnych, takich jak „Rozwój Polski wschodniej", „Innowacyjna gospodarka" oraz programy regionalne. Są to jednak tzw. sieci szkieletowe i dystrybucyjne. Teraz, korzystając z nich, trzeba doprowadzić sieć do odbiorców ostatecznych, czyli gospodarstw domowych. O tym, jak zapewnić internet na tzw. etapie ostatniej mili, dyskutowali w redakcji „Rzeczpospolitej" przedstawiciele administracji rządowej, samorządowej oraz firmy Huawei Polska, która jest wykonawcą i dostawcą niezbędnej infrastruktury.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama