Reklama

80 zgłoszeń do zarządu Polska Press

Do 5 marca wpłynęło 80 zgłoszeń kandydatów i kandydatek do zarządu Polska Press – poinformowała rada nadzorcza wydawnictwa.

Publikacja: 06.03.2024 20:57

80 zgłoszeń do zarządu Polska Press

Foto: Adobe Stock

„Rada nadzorcza informuje, że w postępowaniach kwalifikacyjnych zmierzających do powołania członków lub członkiń zarządu Polska Press Sp. z o.o. w wyznaczonym terminie (do 5.03.2024 r.) wpłynęło 80 zgłoszeń kandydatów i kandydatek”- poinformowała dziś rada nadzorcza wydawnictwa, kontrolowanego przez Orlen. 

Orlen, właściciel Polska Press opublikował ogłoszenie o naborze do zarządu mediowej firmy 23 lutego. Pierwotnie kandydaci mieli czas na przesłanie CV i listów motywacyjnych do 28 lutego. Następnego dnia rano – po krytycznych głosach, że czasu jest zbyt mało – termin został wydłużony do 5 marca.

Kto prezesem Polska Press? 

„Zgłoszenia są obecnie analizowane pod względem formalnym i merytorycznym. Następnie kandydaci zostaną zaproszeni na spotkanie z radą nadzorczą, która dokona wyboru członków/członkiń zarządu Polska Press” – poinformowano dziś.

Pod komunikatem w tej sprawie podpisali się Tomasz Jakubiak (przewodniczący rady nadzorczej), Marcin Dec i Marcin Jankowski.

Według naszych informacji mocnym kandydatem na prezesa jest osoba z wewnątrz Polska Press.

Reklama
Reklama

Na łamach „Rz” napisaliśmy, że jednym z kandydatów jest Marek Dworak, b. prezes Brokera FM i wiceprezes spółki RMF. Według niego Polska Press po restrukturyzacji mogłaby trafić na warszawską giełdę papierów wartościowych. Taki wariant bierze pod uwagę sam Orlen — pisaliśmy. 

Wyniki lokalnych mediów w internecie

Wcześniej „Press” podał, że zakupem wydawnictwa interesowały się Grupa ZPR oraz holding Wirtualna Polska. P.o, prezesa Orlenu Witold Literacki powiedział potem na konferencji poświęconej wynikom, że wpłynęły dwie niewiążące oferty, ale zarząd koncernu nie będzie podejmować decyzji w tej sprawie przed końcem kompleksowych analiz.

Orlen kupił Polska Press w 2021 r. za 210 mln zł. Wydawnictwo ma w portfelu dzienniki regionalne i serwisy internetowe. Wg danych z badania Mediapanel Gemiusa i PBI w styczniu br. serwisy internetowe Polska Press o charakterze informacyjno-publicystycznym odwiedziło 10,42 mln tzw. realnych użytkowników. W styczniu 2023 r. było ich 12,53 mln.

Spośród trzech najważniejszych brandów informacyjno-publicystycznych wydawnictwo więcej użytkowników przyciąga w br. Głos Szczeciński w serwisie GS24.pl.

W sumie liczba realnych użytkowników serwisów Grupy Polska Press wyniosła w pierwszym miesiącu br. 16,87 mln.

Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama