Setki gazet rezygnują z komiksu „Dilbert” po rasistowskiej tyradzie jego twórcy

Gazety w USA pozbywają się komiksu „Dilbert” po tym, jak twórca satyrycznej kreskówki rozpoczął rasistowską tyradę, nazywając czarnych Amerykanów „grupą nienawiści” i sugerując, że biali powinni „odseparować się od nich”. Wiele osób uznała to za wezwanie do segregacji.

Publikacja: 27.02.2023 12:59

Setki gazet rezygnują z komiksu „Dilbert” po rasistowskiej tyradzie jego twórcy

Foto: Bloomberg

USA Today Network, która obsługuje setki gazet, poinformowała, że nie będzie już publikować komiksu autorstwa Scotta Adamsa. Gazety „The Washington Post” i „The Plain Dealer” z Cleveland poinformowały, że także z niego rezygnują.

„Dilbert” to jeden z najpopularniejszych gazetowych komiksów w Stanach Zjednoczonych. Zaczął się ukazywać w kwietniu 1998 roku. Komiks jest publikowany też w internecie, a od 2013 roku był publikowany codziennie w 2000 gazetach w 65 krajach i 25 językach.

Czytaj więcej

„Wybielają” akcenty pracowników call center. „To walka z dyskryminacją”

Decyzja gazet to efekt rasistowskiej tyrady twórcy komiksu Scotta Adamsa, który zachęcał do segregacji w szokującym filmie na YouTube. Jego komentarze pojawiły się w odpowiedzi na ankietę przeprowadzoną przez konserwatywną firmę Rasmussen Reports, która wykazała, że 53 proc. czarnoskórych Amerykanów zgodziło się ze stwierdzeniem: „Bycie białym jest w porządku”. Anti-Defamation League zauważyła, że fraza ta pojawiła się na niesławnym forum dyskusyjnym 4chan w 2017 roku jako kampania trollingowa i ma „długą historię” w ruchu białej supremacji – informuje CNN.

„Jeśli prawie połowa wszystkich czarnych nie zgadza się z białymi ludźmi – według tej ankiety, nie według mnie, według tej ankiety – to jest to grupa nienawiści” – powiedział Adams w swoim programie na YouTube „Prawdziwa kawa ze Scottem Adamsem”. „Nie chcę mieć z nimi nic wspólnego” – dodał Adams. „Powiedziałbym, że biorąc pod uwagę obecny stan rzeczy, najlepszą radą, jaką dałbym białym ludziom, jest separacja od czarnych, po prostu w......dalać…, bo nie ma na to rady” – dodał.

Film Adamsa wywołał wiele kontrowersji i komentarzy. Sam rysownik stwierdził na Twitterze, że jedynie „radził ludziom, aby unikali nienawiści” i zasugerował, że rezygnacja z jego kreskówki sygnalizuje, że wolność słowa w Ameryce jest atakowana – informuje CNN.

Gazety, które zrezygnowały z komiksu postawiły sprawę jasno, dlaczego zrezygnowały z „Dilberta”. „Scott Adams, twórca komiksu Dilbert, wygłosił w tym tygodniu rasistowską tyradę… i nie będziemy już publikować jego komiksu w The Plain Dealer” - napisał Chris Quinn, redaktor gazety. „To nie jest trudna decyzja” - dodał. „Nie jesteśmy domem dla tych, którzy opowiadają się za rasizmem” – dodał Quinn i dodał, że „na pewno nie chcemy udzielać im wsparcia finansowego”.

Koncern Gannett, który publikuje gazety USA Today Network, napisał na Twitterze, że jego celem jest „przywództwo z włączeniem i dążenie do utrzymania pełnego szacunku i sprawiedliwego środowiska dla różnych społeczności, którym służymy w całym kraju”. „The Washington Post” poinformował, że również usunął komiks z gazety. „W świetle ostatnich wypowiedzi Scotta Adamsa promujących segregację, The Washington Post zaprzestał publikacji komiksu Dilberta” – napisano.

USA Today Network, która obsługuje setki gazet, poinformowała, że nie będzie już publikować komiksu autorstwa Scotta Adamsa. Gazety „The Washington Post” i „The Plain Dealer” z Cleveland poinformowały, że także z niego rezygnują.

„Dilbert” to jeden z najpopularniejszych gazetowych komiksów w Stanach Zjednoczonych. Zaczął się ukazywać w kwietniu 1998 roku. Komiks jest publikowany też w internecie, a od 2013 roku był publikowany codziennie w 2000 gazetach w 65 krajach i 25 językach.

Pozostało 85% artykułu
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?