Reklama
Rozwiń

Cyfrowe treści znajdują coraz więcej nabywców

Przychody e-Kiosku, do którego należą internetowe platformy sprzedające e-wydania gazet i e-książki, wzrosły w 2015 r. aż o 43 proc. I mają rosnąć dalej.

Publikacja: 18.04.2016 21:00

Cyfrowe treści znajdują coraz więcej nabywców

Foto: Fotorzepa/ Andrzej Bogacz

Jak tłumaczy spółka, do której należą platformy sprzedające cyfrowe treści e-kiosk.pl, egazety.pl i Nexto.pl, to wynik stałego poszerzania asortymentu oferowanych przez nią produktów oraz zwiększania udziału w sprzedaży produktów wysokomarżowych oraz rozwijania kanałów dystrybucji.

– W prasie wzrost sprzedaży egzemplarzowej e-wydań samych tylko dzienników w ubiegłym roku wyniósł blisko 14 proc. i był kolejnym rokiem dwucyfrowego wzrostu. Ponieważ w tym samym okresie sprzedaż dzienników w wersji papierowej w Polsce spadła kolejny rok z rzędu, wersje cyfrowe wydają się jedynym rozwijającym się kanałem sprzedaży treści w formie zamkniętych wydań – mówi Marcin Kowalczyk, wiceprezes e-Kiosku. Jak dodaje, w ubiegłym roku elektronicznych wydań samych tylko dzienników sprzedano już w Polsce około 10 mln.

Rósł też zysk operacyjny i netto e-Kiosku. „Spółka kontynuuje prace mające na celu uruchomienie nowych systemów pozwalających zautomatyzować i przyspieszyć procesy. Mają one wpłynąć na zwiększenie przychodów oraz poszerzenie kanałów dystrybucji kontentu w segmencie e-prasy, e-książek i innych cyfrowych treści" – napisał zarząd e-Kiosku w liście do akcjonariuszy. – Niedawno rozpoczęta współpraca z Polkomtelem przy Plusoczytelni jest z kolei przykładem na to, że oprócz katalogu poważnie myślimy również o kanałach dystrybucji, by być jeszcze bliżej pierwszego ekranu u użytkowników – mówi Kowalczyk.

E-Kiosk działa na rynku, przed którym rysują się optymistyczne perspektywy. Według ostatnich prognoz PwC w tym roku wpływy ze sprzedaży cyfrowych książek wzrosną w Polsce rok do roku o 23 proc. i sięgną 53 mln dol.

Analogiczne dane zakładają wzrost sprzedaży e-gazet o 27 proc., do 4,1 mln dol. Wpływy ze sprzedaży e-czasopism miałyby wzrosnąć z 14 do 17 mln dol.

Reklama
Reklama

Z opublikowanych w tym miesiącu badań firm Pentagon Research i Best Content wynika, że wskaźnik czytelnictwa elektronicznych wydań papierowych gazet wśród polskich użytkowników smartfonów wynosi już 13,1 proc. i jest już na poziomie analogicznego wskaźnika dla e-booków (12,6 proc.).

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama