Cyfrowe treści znajdują coraz więcej nabywców

Przychody e-Kiosku, do którego należą internetowe platformy sprzedające e-wydania gazet i e-książki, wzrosły w 2015 r. aż o 43 proc. I mają rosnąć dalej.

Publikacja: 18.04.2016 21:00

Cyfrowe treści znajdują coraz więcej nabywców

Foto: Fotorzepa/ Andrzej Bogacz

Jak tłumaczy spółka, do której należą platformy sprzedające cyfrowe treści e-kiosk.pl, egazety.pl i Nexto.pl, to wynik stałego poszerzania asortymentu oferowanych przez nią produktów oraz zwiększania udziału w sprzedaży produktów wysokomarżowych oraz rozwijania kanałów dystrybucji.

– W prasie wzrost sprzedaży egzemplarzowej e-wydań samych tylko dzienników w ubiegłym roku wyniósł blisko 14 proc. i był kolejnym rokiem dwucyfrowego wzrostu. Ponieważ w tym samym okresie sprzedaż dzienników w wersji papierowej w Polsce spadła kolejny rok z rzędu, wersje cyfrowe wydają się jedynym rozwijającym się kanałem sprzedaży treści w formie zamkniętych wydań – mówi Marcin Kowalczyk, wiceprezes e-Kiosku. Jak dodaje, w ubiegłym roku elektronicznych wydań samych tylko dzienników sprzedano już w Polsce około 10 mln.

Rósł też zysk operacyjny i netto e-Kiosku. „Spółka kontynuuje prace mające na celu uruchomienie nowych systemów pozwalających zautomatyzować i przyspieszyć procesy. Mają one wpłynąć na zwiększenie przychodów oraz poszerzenie kanałów dystrybucji kontentu w segmencie e-prasy, e-książek i innych cyfrowych treści" – napisał zarząd e-Kiosku w liście do akcjonariuszy. – Niedawno rozpoczęta współpraca z Polkomtelem przy Plusoczytelni jest z kolei przykładem na to, że oprócz katalogu poważnie myślimy również o kanałach dystrybucji, by być jeszcze bliżej pierwszego ekranu u użytkowników – mówi Kowalczyk.

E-Kiosk działa na rynku, przed którym rysują się optymistyczne perspektywy. Według ostatnich prognoz PwC w tym roku wpływy ze sprzedaży cyfrowych książek wzrosną w Polsce rok do roku o 23 proc. i sięgną 53 mln dol.

Analogiczne dane zakładają wzrost sprzedaży e-gazet o 27 proc., do 4,1 mln dol. Wpływy ze sprzedaży e-czasopism miałyby wzrosnąć z 14 do 17 mln dol.

Z opublikowanych w tym miesiącu badań firm Pentagon Research i Best Content wynika, że wskaźnik czytelnictwa elektronicznych wydań papierowych gazet wśród polskich użytkowników smartfonów wynosi już 13,1 proc. i jest już na poziomie analogicznego wskaźnika dla e-booków (12,6 proc.).

Jak tłumaczy spółka, do której należą platformy sprzedające cyfrowe treści e-kiosk.pl, egazety.pl i Nexto.pl, to wynik stałego poszerzania asortymentu oferowanych przez nią produktów oraz zwiększania udziału w sprzedaży produktów wysokomarżowych oraz rozwijania kanałów dystrybucji.

– W prasie wzrost sprzedaży egzemplarzowej e-wydań samych tylko dzienników w ubiegłym roku wyniósł blisko 14 proc. i był kolejnym rokiem dwucyfrowego wzrostu. Ponieważ w tym samym okresie sprzedaż dzienników w wersji papierowej w Polsce spadła kolejny rok z rzędu, wersje cyfrowe wydają się jedynym rozwijającym się kanałem sprzedaży treści w formie zamkniętych wydań – mówi Marcin Kowalczyk, wiceprezes e-Kiosku. Jak dodaje, w ubiegłym roku elektronicznych wydań samych tylko dzienników sprzedano już w Polsce około 10 mln.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO