Jedna piąta Polaków chce wykupić dostęp do platformy Disney+. Ponad połowa uważa, że pojawienie się nowego serwisu to okazja, by zrezygnować z innego. Netflix, globalny potentat, ma coraz trudniej, ale i plany rewanżu.
Oddech na plecach
Netflix zaproponował widzom nowy sezon popularnego serialu „Stranger Things"
W czerwcu, miesiącu debiutu platformy streamingowej koncernu The Walt Disney w Polsce, spośród największych działających już w Polsce serwisów wideo na żądanie wzrost odwiedzalności strony www i aplikacji zanotowały jedynie dwa. I to dwa globalne. Netflix oraz Prime Video Amazonu. Pozostałe platformy z tzw. TOP10 straciły na popularności – wynika z badania Megapanel firmy Gemius.
Najmocniejszy odpływ internautów zaglądających na te platformy (to nie oznacza, że za nie płacących) odnotowały internetowe platformy Canal+ (o 24 proc. w porównaniu z danymi z maja), Player.pl (o 21 proc.) oraz Polsat Box Go (o 17 proc.) i CDA (o 10 proc.). Na minusie było również HBO Max (5 proc.).