Aplikacje o nazwie Remember wymyśliła i stworzyła agencja FCB Warsaw we współpracy z Muzeum Auschwitz. Rozesłała ją następnie do dziennikarzy na całym świecie. Remember działą tak, że współpracuje z najpopularniejszymi edytorami tekstów: wychwytuje w nich sformułowanie „polskie obozy śmierci", podkreśla je jako błąd i sugeruje poprawne określenie.
- Remember to genialny pomysł w swojej prostocie, uderzający dokładnie w miejsce, w którym powstaje przekłamanie – w tekst. Pomysł, który ma szansę pomóc w nierównej walce z ludzką skłonnością do uproszczeń i do myślenia na skróty – komentował Maciej Waligóra, juror w konkursie KTR, przewodniczący kategorii PR&Event, w której ta sama praca dostała złotą nagrodę.
Łącznie w czasie gali Konkursu KTR, która odbyła się we wtorkowy wieczór rozdano 181 nagród: 33 złote, 62 srebrnych i 86 brązowych. To znacznie lepszy wynik niż ubiegłoroczny, kiedy w ogóle nie przyznano grand prix, wszystkich nagród rozdano 145, a złotych było tylko 18.
- Od lat nie mieliśmy tylu ciekawych prac w konkursie- przyznaje Przemek Bogdanowicz, przewodniczący Zarządu Klubu Twórców Reklamy, który organizuje konkurs. Agencją reklamową roku, która zebrała najwięcej punktów za otrzymane nagrody, znowu (trzeci raz z rzędu) została DDB&tribal.
Konkurs KTR nagradza najbardziej kreatywne kampanie reklamowe w przeciwieństwie konkursu Effie, w którym zgłaszane prace są oceniane pod kątem rynkowej skuteczności. Tegoroczna polska odsłona drugiego z konkursów zostanie rozstrzygnięta jesienią tego roku. Wcześniej branża reklamowa ściągnie jednak do Cannes, gdzie rozdane zostaną między 18 i 25 czerwca najważniejsze nagrody reklamowe – canneńskie Lwy za najlepsze kampanie reklamowe świata.