Aplikacja Remember uznana za najlepszą akcję promocyjną w Polsce

W konkursie na najbardziej twórczą kampanię reklamową KTR grand prix dostała w tym roku aplikacja wychwytująca w Internecie sformułowanie „polskie obozy śmierci", podkreślająca je jako błąd.

Publikacja: 25.05.2016 08:30

Aplikacja Remember uznana za najlepszą akcję promocyjną w Polsce

Foto: materiały prasowe

Aplikacje o nazwie Remember wymyśliła i stworzyła agencja FCB Warsaw we współpracy z Muzeum Auschwitz. Rozesłała ją następnie do dziennikarzy na całym świecie. Remember działą tak, że współpracuje z najpopularniejszymi edytorami tekstów: wychwytuje w nich sformułowanie „polskie obozy śmierci", podkreśla je jako błąd i sugeruje poprawne określenie.

- Remember to genialny pomysł w swojej prostocie, uderzający dokładnie w miejsce, w którym powstaje przekłamanie – w tekst. Pomysł, który ma szansę pomóc w nierównej walce z ludzką skłonnością do uproszczeń i do myślenia na skróty – komentował Maciej Waligóra, juror w konkursie KTR, przewodniczący kategorii PR&Event, w której ta sama praca dostała złotą nagrodę.

Łącznie w czasie gali Konkursu KTR, która odbyła się we wtorkowy wieczór rozdano 181 nagród: 33 złote, 62 srebrnych i 86 brązowych. To znacznie lepszy wynik niż ubiegłoroczny, kiedy w ogóle nie przyznano grand prix, wszystkich nagród rozdano 145, a złotych było tylko 18.

- Od lat nie mieliśmy tylu ciekawych prac w konkursie- przyznaje Przemek Bogdanowicz, przewodniczący Zarządu Klubu Twórców Reklamy, który organizuje konkurs. Agencją reklamową roku, która zebrała najwięcej punktów za otrzymane nagrody, znowu (trzeci raz z rzędu) została DDB&tribal.

Konkurs KTR nagradza najbardziej kreatywne kampanie reklamowe w przeciwieństwie konkursu Effie, w którym zgłaszane prace są oceniane pod kątem rynkowej skuteczności. Tegoroczna polska odsłona drugiego z konkursów zostanie rozstrzygnięta jesienią tego roku. Wcześniej branża reklamowa ściągnie jednak do Cannes, gdzie rozdane zostaną między 18 i 25 czerwca najważniejsze nagrody reklamowe – canneńskie Lwy za najlepsze kampanie reklamowe świata.

We wtorek nagrodzono także najlepsze kampanie społeczne. Z 85 zgłoszonych prac jurorzy nagrodzili 21.

– To, co zwraca uwagę w tegorocznej edycji konkursu, to coraz większa liczba kampanii, które posługują się niekonwencjonalnymi narzędziami i takich, które poruszają tematy dotychczas nieobecne w większym stopniu w debacie publicznej – komentuje Paweł Prochenko, przewodniczący jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs.

– Mamy niestandardowe kampanie takie jak „Szlachetny Projekt Filmowy", wykorzystujący konwencję produkcji filmowej do opowiedzenia historii beneficjentów swoich działań czy zagraniczną „805 million names", angażującą znanego piłkarza do działań na jej rzecz w trakcie rzeczywistego meczu. Pojawiają się też jednak nowe tematy, takie jak zaśmiecanie sieci kanalizacyjnych czy reintegracja byłych więźniów – dodaje.

Wspomniana kampania „805 million names" World Food Programme wygrała w kategorii Kampanie zagraniczne – miała zwrócić uwage na głód wśród dzieci, a udział wziął w niej Zlatan Ibrahimović.

a praca „Szlachetny projekt filmowy" Stowarzyszenia Wiosna promująca program Szlachetna Paczka dostała nagrodę w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych.

-ele

Aplikacje o nazwie Remember wymyśliła i stworzyła agencja FCB Warsaw we współpracy z Muzeum Auschwitz. Rozesłała ją następnie do dziennikarzy na całym świecie. Remember działą tak, że współpracuje z najpopularniejszymi edytorami tekstów: wychwytuje w nich sformułowanie „polskie obozy śmierci", podkreśla je jako błąd i sugeruje poprawne określenie.

- Remember to genialny pomysł w swojej prostocie, uderzający dokładnie w miejsce, w którym powstaje przekłamanie – w tekst. Pomysł, który ma szansę pomóc w nierównej walce z ludzką skłonnością do uproszczeń i do myślenia na skróty – komentował Maciej Waligóra, juror w konkursie KTR, przewodniczący kategorii PR&Event, w której ta sama praca dostała złotą nagrodę.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych