Reklama

Aż 36 proc. polskich internautów blokuje reklamy

Aż 36 proc. polskich internautów blokuje reklamy. Głównie dlatego, że są denerwujące.

Aktualizacja: 02.06.2016 08:52 Publikacja: 02.06.2016 06:58

Foto: 123RF

– To wskaźniki niepokojące dla serwisów utrzymujących się z klasycznej reklamy, ale także dla całej branży marketingowej. „Umowa społeczna", w myśl której użytkownik płacił reklamodawcy swoją uwagą za dostęp do darmowych treści, wyraźnie trzeszczy – komentuje w raporcie dotyczącym blokowania reklam Izabela Albrychiewicz, prezes agencji mediowej MEC. Badanie MEC potwierdza to, co rok temu wyliczyły firmy PageFair i Adobe.

W odpowiedzi na stosowanie programów do blokowania internetowych reklam, czyli adblocków, właściciele witryn coraz częściej uniemożliwiają użytkownikom adblocków wchodzenie na swoje strony. To zapewne z tym jest związany fakt, że co druga osoba korzystająca z wtyczek blokujących reklamy wyłącza jednak spod ich działania ulubione strony WWW.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama