Reklama

Ośmiu nadawców, w tym TVP, Polsat i TVN, podpisze porozumienie gwarantujące widzom, że w ich kanałach poziom głośności dźwięku będzie identyczny

Ośmiu nadawców, w tym TVP, Polsat i TVN, podpisze porozumienie gwarantujące widzom, że w ich kanałach poziom głośności dźwięku będzie identyczny, a w czasie reklam dźwięk nie będzie głośniejszy.

Publikacja: 06.07.2016 13:45

Ośmiu nadawców, w tym TVP, Polsat i TVN, podpisze porozumienie gwarantujące widzom, że w ich kanałach poziom głośności dźwięku będzie identyczny

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Do porozumienia, które ma zostać sygnowane we wrześniu, przystąpiły oprócz TVP i Grup Polsat i TVN przystąpiło ITI Neovision (czyli platforma nc+, do której należą m.in. stacje z rodziny Canal+, Ale Kino+, Planete+, Kuchnia + czy MiniMini+), Telewizja Puls, a także spółki, do których należą stacje Grupy ZPR Media: Eska TV, Polo TV i Fokus TV. - Nadawcy zobowiązują się do produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku „-23 LUFS" przyjętym na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (dokument EBU R128) – podała KRRiT. Wspomniany dokument precyzuje nie tylko dokładny dopuszczalny poziom dźwięku, ale także obejmuje dźwięk reklam emitowanych w przerwie programów telewizyjnych, traktując je jak część programu, która musi być nadawana na takim samym poziomie głośności, co same programy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama