Ośmiu nadawców, w tym TVP, Polsat i TVN, podpisze porozumienie gwarantujące widzom, że w ich kanałach poziom głośności dźwięku będzie identyczny

Ośmiu nadawców, w tym TVP, Polsat i TVN, podpisze porozumienie gwarantujące widzom, że w ich kanałach poziom głośności dźwięku będzie identyczny, a w czasie reklam dźwięk nie będzie głośniejszy.

Publikacja: 06.07.2016 13:45

Ośmiu nadawców, w tym TVP, Polsat i TVN, podpisze porozumienie gwarantujące widzom, że w ich kanałach poziom głośności dźwięku będzie identyczny

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Do porozumienia, które ma zostać sygnowane we wrześniu, przystąpiły oprócz TVP i Grup Polsat i TVN przystąpiło ITI Neovision (czyli platforma nc+, do której należą m.in. stacje z rodziny Canal+, Ale Kino+, Planete+, Kuchnia + czy MiniMini+), Telewizja Puls, a także spółki, do których należą stacje Grupy ZPR Media: Eska TV, Polo TV i Fokus TV. - Nadawcy zobowiązują się do produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku „-23 LUFS" przyjętym na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (dokument EBU R128) – podała KRRiT. Wspomniany dokument precyzuje nie tylko dokładny dopuszczalny poziom dźwięku, ale także obejmuje dźwięk reklam emitowanych w przerwie programów telewizyjnych, traktując je jak część programu, która musi być nadawana na takim samym poziomie głośności, co same programy.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku