Ośmiu nadawców, w tym TVP, Polsat i TVN, podpisze porozumienie gwarantujące widzom, że w ich kanałach poziom głośności dźwięku będzie identyczny

Ośmiu nadawców, w tym TVP, Polsat i TVN, podpisze porozumienie gwarantujące widzom, że w ich kanałach poziom głośności dźwięku będzie identyczny, a w czasie reklam dźwięk nie będzie głośniejszy.

Publikacja: 06.07.2016 13:45

Ośmiu nadawców, w tym TVP, Polsat i TVN, podpisze porozumienie gwarantujące widzom, że w ich kanałach poziom głośności dźwięku będzie identyczny

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Do porozumienia, które ma zostać sygnowane we wrześniu, przystąpiły oprócz TVP i Grup Polsat i TVN przystąpiło ITI Neovision (czyli platforma nc+, do której należą m.in. stacje z rodziny Canal+, Ale Kino+, Planete+, Kuchnia + czy MiniMini+), Telewizja Puls, a także spółki, do których należą stacje Grupy ZPR Media: Eska TV, Polo TV i Fokus TV. - Nadawcy zobowiązują się do produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku „-23 LUFS" przyjętym na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (dokument EBU R128) – podała KRRiT. Wspomniany dokument precyzuje nie tylko dokładny dopuszczalny poziom dźwięku, ale także obejmuje dźwięk reklam emitowanych w przerwie programów telewizyjnych, traktując je jak część programu, która musi być nadawana na takim samym poziomie głośności, co same programy.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie