Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród przyznanych w XVIII edycji konkursu odbyło się 28 stycznia. Ze względów epidemicznych, po raz pierwszy w historii, gala została zorganizowana całkowicie w formule online, a poprowadzili ją wspólnie Małgorzata Mejer, Przewodnicząca Jury, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Procter & Gamble oraz Adam Jarosz, prezes ZFPR. O nominacjach i przyznanych nagrodach zdecydowało Jury złożone z ponad 80 osób, które obradowało w sześciu grupach jurorskich.

W tej edycji konkursu, z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations uruchomiona została jubileuszowa kategoria – Kampania PR XX-lecia. Jej celem było przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na rozwój polskiej branży PR, a także na profesjonalne postrzeganie praktyki public relations. Na podstawie sumarycznego werdyktu wszystkich sześciu grup jurorskich, ta wyjątkowa nagroda została przyznana: Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polskiej Unii Onkologii oraz Fabryce Komunikacji Społecznej za projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka".

Już po raz trzeci w historii konkursu przyznana została także nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymały: Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD za projekt Dzień na U. Nagrodę wręczył Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl.

Podczas gali przyznany został również Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, po raz pierwszy ta nagroda trafiła do Grupy Komunikacja Plus.

- Tegoroczna edycja pokazuje przede wszystkim, że choć bardzo ważne jest to, dokąd idziemy, najważniejsze jest, kto nam w tej drodze towarzyszy. Efekty większości zgłoszonych przez nas projektów wypracowywaliśmy przez lata, ramię w ramię z naszymi klientami. Bez wątpienia nie byłoby Tytanowego Spinacza bez tytanicznego wysiłku całego zespołu Komunikacji Plus i zaufania po stronie partnerów, za co każdemu z osobna bardzo dziękuję - Tomasz Alberski, Managing Partner w Grupie Komunikacja Plus.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów

Kategorie główne:

PR korporacyjny

ZŁOTO

Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie

BRĄZ

Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata - Media

PR produktu

ZŁOTO

Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

SREBRO

Death Stranding/ MSL, PlayStation Polska

BRĄZ

Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO

Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank

SREBRO

Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance

Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO

Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

SREBRO

Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – Tugether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

BRĄZ

Uwaga, dziura w Tarczy!/ Konfederacja Lewiatan

Kampania społeczna

ZŁOTO

#WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE

SREBRO

BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT

BRĄZ

ANTYSMOG SONG / OLX, F25 PRODUCTION HOUSE, 23HEROES

PR pro bono

ZŁOTO

Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio

SREBRO

ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

SREBRO

Zostań z muzyką/ Projekt PR

Covid-19 PR response

ZŁOTO

Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska

SREBRO

Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

BRĄZ

Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)       

BRĄZ

Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO

Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland

SREBRO

NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden

Event komercyjny

BRĄZ

POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska

      10. Event społeczny

SREBRO

OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX

BRĄZ

Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

BRĄZ

„Rolling2Zwrotnik” - wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze. / Human Signs, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!

      11. Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO

Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR

SREBRO

Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

BRĄZ

Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

     12. Sustainability i CSR Communications

SREBRO

FASOFF / MOSQI.TO, KOMPANIA PIWOWARSKA

BRĄZ

Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald's Polska

     13. PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTE

Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

SREBRO

Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

SREBRO

Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator

BRĄZ

Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

      14. Social media

ZŁOTO

Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

SREBRO

Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ / mBank       

BRĄZ

Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska

     15. Business-to-Business PR

SREBRO

TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor

BRĄZ

Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia

     16. PR finansowy i relacje inwestorskie

SREBRO

Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting

BRĄZ

Mazurska Manufaktura Alkoholi - kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi

     17. Media Relations

ZŁOTO

Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

SREBRO

Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

SREBRO

Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

      18. Employer Branding

ZŁOTO

Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

SREBRO

Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska

BRĄZ

Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC

      19. Content marketing - branded content

ZŁOTO

ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT

SREBRO

Kryptonim S.E.S.J.A / Monday - agencja komunikacji

BRĄZ

ORLEN: „Cud nad Wisłą” / PR 510, MyPlace

     20. Custom Publishing

ZŁOTO

Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu

SREBRO

Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl

BRĄZ

NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden

Kategorie sektorowe:

 

Technologia, IT, telekomunikacja

BRĄZ

Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

BRĄZ

Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

Finanse

SREBRO

#zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO

„Szczepionka na dezinformację" / Santander Bank Polska

SREBRO

Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Isobar (dentsu Polska)

Uroda, higiena i wellness

SREBRO

#ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum

Moda i styl życia

ZŁOTO

ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

Kultura i media

ZŁOTO

Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

SREBRO

Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

BRĄZ

Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9

Medycyna i zdrowie

ZŁOTO

Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD

SREBRO

#PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia

BRĄZ

#Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej

Sport, turystyka i rekreacja

BRĄZ

Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

SREBRO

Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

BRĄZ

Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain

BRĄZ

Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska

Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO

Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel

SREBRO

NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA. STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup

SREBRO
Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

     10. Motoryzacja i transport

SREBRO

IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland, Don’t Worry

     11. NGO i sektor publiczny

ZŁOTO

Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

BRĄZ
Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”

Kategorie specjalne:

Efektywność

ZŁOTO

Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

Research&Insight

ZŁOTO

Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

Kampania PR XX-lecia: Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej

Tytanowy Spinacz: Grupa Komunikacja Plus

Nagroda redakcji rp.pl: Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD

Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.

Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, BRIEF, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), VIDEOactions – agencja filmowa, Studio Bank, BeMatrix, agencja Blask, Piloci Studio, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Michał Gmitruk Production, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu.