#RZECZoBIZNESIE: Rafał Grzeszkowski: Golizna w reklamie powoli odchodzi do lamusa

Więcej jest działań podprogowych, które dopiero w głowie konsumenta zostaną przełożone na atrakcyjność seksualną – mówi Rafał Grzeszkowski, partner w Communication Unlimited, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 19.09.2017 15:37 Publikacja: 19.09.2017 15:22

#RZECZoBIZNESIE: Rafał Grzeszkowski: Golizna w reklamie powoli odchodzi do lamusa

Foto: tv.rp.pl

Ostatnio mamy wiele kontrowersyjnych reklam. Dużo mówiło się o reklamie Tigera i firmie Maspex.

- Podstawowa zasada komunikacji marketingowej brzmi „wyróżnij się albo zgiń”. Skandal i kontrowersja jest jednym, chociaż nie jedynym ze sposobów wyróżnienia się. Ponieważ często bywa to skuteczne, dla wielu marketerów jest to kuszące – tłumaczył Grzeszkowski.

Gość zaznaczył, że kontrowersji wcale nie jest więcej.

- Obserwuję rynek reklamowy od wielu lat. Teraz mamy media społecznościowe i reakcje konsumenta widzimy od razu. Jedna nakręca drugą – mówił.

Przyznał, że media społecznościowe, to jeden z najciekawszych elementów przestrzeni komunikacji marketingowej w tym momencie.

Przypomniał, że wiosną tego roku pojawiła się kampania Reserved, gdzie bohaterka szukała wirtualnego Wojtka.

- Bardzo wielu internautów zaangażowało się. Dziewczyna opisywała chłopaka, którego spotkała na koncercie, po czym dokładnie opisywała w jaki sposób był ubrany. Oczywiście była to ukryta komunikacja marki Reserved. Opisywała kurtkę, spodnie itd. Bardzo wielu użytkowników weszło w tę interakcję, a finalnie poczuli się oszukani - wyjaśnił Grzeszkowski.

Przyznał, że za sprawą rozwoju internetu musimy zdawać sobie sprawę, iż obecność danego produktu czy usługi może wiązać się z pomysłem marketera, a niekoniecznie spontanicznym wyborem danego youtubera czy blogera.

Grzeszkowski zaznaczył, że nagość i charakterystyczna golizna w reklamie powoli odchodzi do lamusa.

- W tym momencie jest ona domeną firm produkujących np. cement – mówił.

Przyznał, że prostej golizny jest w reklamach coraz mniej.

- Więcej jest działań podprogowych i poszukiwania benefitów, które dopiero w głowie konsumenta zostaną przełożone na atrakcyjność seksualną jak np. wyraziste auto, potrzeba posiadania pięknego ciała czy świetne ciuchy -tłumaczył gość.

Grzeszkowski podał, że rynek reklamowy rośnie bardzo stabilnie, ale mało spektakularnie.

- W tym roku prognozowany jest wzrost powyżej 2 proc. - oszacował.

- Ciekawsze rzeczy dzieją się w ramach tego tortu. Prawie połowa należy do stacji telewizyjnych, ale bardzo dynamicznie rosną wszelkie kanały cyfrowe i tam dzieje się najwięcej. Ta część rośnie o kilkaset procent rok do roku – zdradził.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie