Gry CD Projektu, "Cyberpunk" i "Wiedźmin", trzymają się mocno

„Cyberpunk" w statystykach Steamu nie wypada źle, a zainteresowanie „Wiedźminem" wzrosło po premierze drugiego sezonu serialu na Netfliksie.

Aktualizacja: 03.01.2022 20:57 Publikacja: 03.01.2022 20:56

Gry CD Projektu, "Cyberpunk" i "Wiedźmin", trzymają się mocno

Foto: materiały prasowe

CD Projekt zaczął 2022 r. na giełdzie od mocnych wzrostów. Kurs studia zyskiwał w poniedziałek 4 proc., przekraczając poziom 200 zł, przy najwyższych tego dnia obrotach na GPW. Impulsem do zwyżki mogło być podsumowanie opublikowane przez portal Steam, z którego wynika, że „Cyberpunk" radził sobie w 2021 r. całkiem dobrze. Wprawdzie nie znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego zestawienia, ale uplasował się na tzw. srebrnej liście. „Cyberpunk 2077" jest najbardziej kontrowersyjną premierą w historii branży gier. Zadebiutował 10 grudnia 2020 r. Okazał się wprawdzie komercyjnym sukcesem, ale nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Najmocniej rozczarowały wersje na konsole, które okazały się pełne błędów. W efekcie wartość rynkowa polskiego studia spadła z rekordowych 46 mld zł do obecnych 20 mld zł. Zeszły rok CD Projekt poświęcił na poprawianie i aktualizowanie gry. W tym roku zainteresowanie „Cyberpunkiem" powinna napędzać wersja na najnowszą generację konsol, która zostanie wydana w pierwszym kwartale wraz z dużą aktualizacją.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama