Ponad 5,5 miliona Polaków w zasięgu telewizji mobilnej

Zakończyły się testy telewizji mobilnej w Warszawie. Jej operator zapowiada obniżenie wymogów dla firm, które chciałyby dystrybuować usługę

Publikacja: 19.01.2010 01:24

Ponad 5,5 miliona Polaków w zasięgu telewizji mobilnej

Foto: Rzeczpospolita

– Zamierzamy zmienić naszą ofertę hurtową – zapowiada Jerzy Cegielski, członek zarządu Info-TV-FM, operatora telewizji mobilnej w Polsce.

– Część zmian będzie dotyczyła zawartości programowej, którą chcielibyśmy poszerzyć o kanały regionalne, ale zamierzamy też zweryfikować wysokość opłat stałych i zmiennych. Ogłosimy je w ciągu dwóch tygodni – mówi Jerzy Cegielski.

Z informacji „Rz” wynika, że Info-TV-FM może zrezygnować z części opłat stałych na rzecz zmiennych, uzależnionych od liczby użytkowników i wielkości pakietu programowego, który nabędzie operator-dystrybutor.

Info-TV-FM zainwestowało do tej pory w projekt DVB-H 20 mln zł (w tym 15 mln zł za rezerwację częstotliwości). Docelowo miał on pochłonąć 100 mln zł.

– Wydaje nam się, że wartość inwestycji zostanie znacząco zmniejszona, ponieważ potrzeba będzie mniej nadajników, niż pierwotnie zakładaliśmy – zapowiada Albert Kuźmicz, prezes funduszu NFI Magna Polonia, który kontroluje Info-TV-FM.

W sieci operatora działa obecnie 50 nadajników w kilku miastach. Jak podaje spółka, w jej zasięgu jest 5,5 mln Polaków. Testy usługi rozpoczną się niebawem w Poznaniu i Lublinie, a zakończyły się właśnie w Warszawie.

Operator chwali się wynikami badań GfK Polonia przeprowadzonych wśród 100 użytkowników testowych. – Telewizja mobilna ma bardzo wysoki potencjał – 75 proc. badanych jest nią zainteresowanych. Oznacza to, że tylko w wąsko określonej badanej grupie docelowej, w 31 miastach, w których ma zostać uruchomiona, jest nią zainteresowanych 1,2 mln osób – mówiła Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca w GfK Polonia.

– Przy uruchomieniu usługi za cenę 10 – 15 zł można spodziewać się 40 – 60 proc. popytu w grupie docelowej – dodaje.

GfK Polonia rekomenduje m.in. poszerzenie oferty programowej i zapewnienie użytkownikom samodzielnego wyboru kanałów do pakietu. Respondentom brakowało w ofercie programowej takich pozycji, jak Discovery czy National Geographic. Jak tłumaczył przedstawiciel Info-TV-FM, koncesja zezwala jedynie na dystrybucję oryginalnych kanałów polskojęzycznych.

– Nie wykluczam, że wystąpimy o zmianę koncesji w tym zakresie, choć rozmowy na ten temat nie były do tej prowadzone – mówi Albert Kuźmicz.

Pierwotnie oferta Info-TV-FM adresowana miała być głównie do największych sieci komórkowych. Jednak te twierdzą, że warunki oferty Info-TV-FM nie są dla nich interesujące ze względów biznesowych. Kuźmicz wskazał też, że podpisanie umów z sieciami komórkowymi utrudnia kontrola Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wszczął postępowanie sprawdzające, czy trzy sieci komórkowe (Plus, Era, Play) nie działają w zmowie przeciwko Info-TV-FM. Aby nie zamykać sobie drogi rozwoju, hurtownik zaprosił do testów sieci kablowe i platformy telewizji satelitarnej. Najbardziej zainteresowanie mobilną telewizji akcentuje wielkopolska kablówka – Inea. To najprawdopodobniej z nią Info-TV-FM podpisze pierwszą umowę komercyjną.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie