W sieci operatora działa obecnie 50 nadajników w kilku miastach. Jak podaje spółka, w jej zasięgu jest 5,5 mln Polaków. Testy usługi rozpoczną się niebawem w Poznaniu i Lublinie, a zakończyły się właśnie w Warszawie.
Operator chwali się wynikami badań GfK Polonia przeprowadzonych wśród 100 użytkowników testowych. – Telewizja mobilna ma bardzo wysoki potencjał – 75 proc. badanych jest nią zainteresowanych. Oznacza to, że tylko w wąsko określonej badanej grupie docelowej, w 31 miastach, w których ma zostać uruchomiona, jest nią zainteresowanych 1,2 mln osób – mówiła Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca w GfK Polonia.
– Przy uruchomieniu usługi za cenę 10 – 15 zł można spodziewać się 40 – 60 proc. popytu w grupie docelowej – dodaje.
GfK Polonia rekomenduje m.in. poszerzenie oferty programowej i zapewnienie użytkownikom samodzielnego wyboru kanałów do pakietu. Respondentom brakowało w ofercie programowej takich pozycji, jak Discovery czy National Geographic. Jak tłumaczył przedstawiciel Info-TV-FM, koncesja zezwala jedynie na dystrybucję oryginalnych kanałów polskojęzycznych.
– Nie wykluczam, że wystąpimy o zmianę koncesji w tym zakresie, choć rozmowy na ten temat nie były do tej prowadzone – mówi Albert Kuźmicz.
Pierwotnie oferta Info-TV-FM adresowana miała być głównie do największych sieci komórkowych. Jednak te twierdzą, że warunki oferty Info-TV-FM nie są dla nich interesujące ze względów biznesowych. Kuźmicz wskazał też, że podpisanie umów z sieciami komórkowymi utrudnia kontrola Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wszczął postępowanie sprawdzające, czy trzy sieci komórkowe (Plus, Era, Play) nie działają w zmowie przeciwko Info-TV-FM. Aby nie zamykać sobie drogi rozwoju, hurtownik zaprosił do testów sieci kablowe i platformy telewizji satelitarnej. Najbardziej zainteresowanie mobilną telewizji akcentuje wielkopolska kablówka – Inea. To najprawdopodobniej z nią Info-TV-FM podpisze pierwszą umowę komercyjną.