Reklama

TVN traci przez „n”

Zyski Agory w 2009 r. wzrosną dzięki cięciu kosztów, a TVN spadną w wyniku konsolidacji nierentownej platformy „n”

Publikacja: 17.02.2010 02:58

Przychody mediowych spółek spadały w ubiegłym roku z powodu osłabienia na rynku reklamy. W TVN wzros

Przychody mediowych spółek spadały w ubiegłym roku z powodu osłabienia na rynku reklamy. W TVN wzrost przychodów to efekt konsolidacji wyników platformy „n”.

Foto: Rzeczpospolita

O ile w przypadku wyników wydawcy „Gazety Wyborczej” prognozy analityków są zgodne, w sprawie TVN dochodzi do rozbieżności. Powodem są decyzje, które grupa podjęła w II półroczu 2009 r. (chodzi przede wszystkim o planowany zakup pozostałych udziałów w platformie cyfrowej „n” i emisję obligacji o wartości nominalnej 405 mln euro).

Przy przejmowaniu od grupy ITI kontroli nad platformą „n” TVN zastrzegł, że możliwa jest jednorazowa korekta ceny zakupu na sumę do 60 mln euro. Przy ogłoszeniu planów przejęcia pozostałych udziałów podano, że zobowiązanie ma być unieważnione.

– Pod koniec III kw. opcja ta wynosiła 220 mln zł. Została jednak zlikwidowana i wiele zależy od tego, kiedy zostanie odpisana i w jakiej części. W prognozie zakładam 30 mln zł odpisu w IV kwartale – mówi Piotr Grzybowski, analityk z DI BRE.

Dlatego w ankiecie Agencji Reutera analitycy szacowali wynik netto TVN w IV kw. szeroko: od -2 mln zł aż do 147 mln zł, a zysk operacyjny – od 83 mln zł do 249 mln zł.

Uśrednione prognozy analityków z Ipopemy Securities, DI BRE i KBC Securities mówią, że przychody TVN za 2009 r. wzrosną o 11,1 proc., do 2108,9 mln zł (efekt konsolidacji platformy „n”), ale zysk operacyjny spadnie o 30,5 proc., do 439,1 mln zł, a zysk netto – o 33,6 proc., do 241, 6 mln zł.

Reklama
Reklama

Wyznaczone w wyniku konsensusu prognoz Ipopema Securities, DM IDM SA i KBC Securities przychody Agory za 2009 r. powinny wynieść 1107,5 mln zł, o 13,3 proc. mniej niż w 2008 r., zysk operacyjny grupy wzrośnie o 13,5 proc., do 50,6 mln zł, a zysk netto – o 59,7 proc., do 37,2 mln zł. W wynikach Agory za IV kw. 2009 r. będzie widać efekty cięć, m.in. wydatków na reprezentację i reklamę oraz wynagrodzeń.

TVN wyniki za IV kw. poda w czwartek, a Agora – w najbliższy wtorek.

O ile w przypadku wyników wydawcy „Gazety Wyborczej” prognozy analityków są zgodne, w sprawie TVN dochodzi do rozbieżności. Powodem są decyzje, które grupa podjęła w II półroczu 2009 r. (chodzi przede wszystkim o planowany zakup pozostałych udziałów w platformie cyfrowej „n” i emisję obligacji o wartości nominalnej 405 mln euro).

Przy przejmowaniu od grupy ITI kontroli nad platformą „n” TVN zastrzegł, że możliwa jest jednorazowa korekta ceny zakupu na sumę do 60 mln euro. Przy ogłoszeniu planów przejęcia pozostałych udziałów podano, że zobowiązanie ma być unieważnione.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama