Polacy oglądają Euro

Na reklamach związanych z niedzielnym meczem Polska – Niemcy Polsat mógł na czysto zarobić ponad 4 mln zł

Aktualizacja: 10.06.2008 13:56 Publikacja: 10.06.2008 07:02

Pierwszy mecz polskiej reprezentacji na mistrzostwach Euro 2008 w Polsacie i Polsacie Sport Extra obejrzało w niedzielny wieczór ponad 10,9 mln widzów (z czego w "dużym" Polsacie - 10,5 mln). To 64 proc. wszystkich osób, które w tym czasie siedziały przed telewizorami – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Polsatowi nie udało się więc pokonać rekordu TVP z 2006 roku. Wtedy mecz Polska – Ekwador na mistrzostwach świata w piłce nożnej w Niemczech oglądało tylko w TVP2 10,7 mln widzów, co dało stacji 67 proc. udziałów w ogólnopolskiej widowni.

10,9 mln widzów – według AGB – przyciągnął do kanałów Polsatu mecz Polska–Niemcy.

Stacja Zygmunta Solorza, która kupiła prawa do Euro 2008, liczyła na nieco więcej. Stanisław Janowski, szef biura reklamy Polsatu, mówił „Rz”, że w czasie meczów reprezentacji liczy na udział w widowni na poziomie 80 proc.

Rozgrywki na Euro, w których nie uczestniczyli Polacy, cieszyły się dużo mniejszym zainteresowaniem. Mecz Szwajcaria – Czechy w „dużym” Polsacie oglądało 2,8 mln osób, Portugalia–Turcja – 3,5 mln widzów, a Austria – Chorwacja obejrzało 3 mln fanów futbolu.

Na samych reklamach wokół naszego meczu kanały Polsatu zarobiły 8,8 mln zł brutto, czyli na czysto – po uwzględnieniu rabatów – ok. połowy tego. Reklamy wokół transmisji wszystkich dotychczasowych rozgrywek Euro 2008 dały grupie Polsat 14,2 mln zł brutto, czyli ponad 7 mln zł netto. Jak dotąd cennikowo najwięcej zainwestowały w promowanie się w czasie mistrzostw Coca-Cola (617 tys. zł), ING Group (535 tyś. zł) i Carlsberg (513 tys. zł).

Żeby Polsatowi zwróciła się inwestycja w prawa, musiałby zarobić z reklam ok. 15 mln euro.

Pierwszy mecz polskiej reprezentacji na mistrzostwach Euro 2008 w Polsacie i Polsacie Sport Extra obejrzało w niedzielny wieczór ponad 10,9 mln widzów (z czego w "dużym" Polsacie - 10,5 mln). To 64 proc. wszystkich osób, które w tym czasie siedziały przed telewizorami – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Polsatowi nie udało się więc pokonać rekordu TVP z 2006 roku. Wtedy mecz Polska – Ekwador na mistrzostwach świata w piłce nożnej w Niemczech oglądało tylko w TVP2 10,7 mln widzów, co dało stacji 67 proc. udziałów w ogólnopolskiej widowni.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie