Reklama

Polacy oglądają Euro

Na reklamach związanych z niedzielnym meczem Polska – Niemcy Polsat mógł na czysto zarobić ponad 4 mln zł

Aktualizacja: 10.06.2008 13:56 Publikacja: 10.06.2008 07:02

Pierwszy mecz polskiej reprezentacji na mistrzostwach Euro 2008 w Polsacie i Polsacie Sport Extra obejrzało w niedzielny wieczór ponad 10,9 mln widzów (z czego w "dużym" Polsacie - 10,5 mln). To 64 proc. wszystkich osób, które w tym czasie siedziały przed telewizorami – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Polsatowi nie udało się więc pokonać rekordu TVP z 2006 roku. Wtedy mecz Polska – Ekwador na mistrzostwach świata w piłce nożnej w Niemczech oglądało tylko w TVP2 10,7 mln widzów, co dało stacji 67 proc. udziałów w ogólnopolskiej widowni.

10,9 mln widzów – według AGB – przyciągnął do kanałów Polsatu mecz Polska–Niemcy.

Stacja Zygmunta Solorza, która kupiła prawa do Euro 2008, liczyła na nieco więcej. Stanisław Janowski, szef biura reklamy Polsatu, mówił „Rz”, że w czasie meczów reprezentacji liczy na udział w widowni na poziomie 80 proc.

Rozgrywki na Euro, w których nie uczestniczyli Polacy, cieszyły się dużo mniejszym zainteresowaniem. Mecz Szwajcaria – Czechy w „dużym” Polsacie oglądało 2,8 mln osób, Portugalia–Turcja – 3,5 mln widzów, a Austria – Chorwacja obejrzało 3 mln fanów futbolu.

Reklama
Reklama

Na samych reklamach wokół naszego meczu kanały Polsatu zarobiły 8,8 mln zł brutto, czyli na czysto – po uwzględnieniu rabatów – ok. połowy tego. Reklamy wokół transmisji wszystkich dotychczasowych rozgrywek Euro 2008 dały grupie Polsat 14,2 mln zł brutto, czyli ponad 7 mln zł netto. Jak dotąd cennikowo najwięcej zainwestowały w promowanie się w czasie mistrzostw Coca-Cola (617 tys. zł), ING Group (535 tyś. zł) i Carlsberg (513 tys. zł).

Żeby Polsatowi zwróciła się inwestycja w prawa, musiałby zarobić z reklam ok. 15 mln euro.

Pierwszy mecz polskiej reprezentacji na mistrzostwach Euro 2008 w Polsacie i Polsacie Sport Extra obejrzało w niedzielny wieczór ponad 10,9 mln widzów (z czego w "dużym" Polsacie - 10,5 mln). To 64 proc. wszystkich osób, które w tym czasie siedziały przed telewizorami – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Polsatowi nie udało się więc pokonać rekordu TVP z 2006 roku. Wtedy mecz Polska – Ekwador na mistrzostwach świata w piłce nożnej w Niemczech oglądało tylko w TVP2 10,7 mln widzów, co dało stacji 67 proc. udziałów w ogólnopolskiej widowni.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama