Reklama

Polacy oglądają Euro

Na reklamach związanych z niedzielnym meczem Polska – Niemcy Polsat mógł na czysto zarobić ponad 4 mln zł

Aktualizacja: 10.06.2008 13:56 Publikacja: 10.06.2008 07:02

Pierwszy mecz polskiej reprezentacji na mistrzostwach Euro 2008 w Polsacie i Polsacie Sport Extra obejrzało w niedzielny wieczór ponad 10,9 mln widzów (z czego w "dużym" Polsacie - 10,5 mln). To 64 proc. wszystkich osób, które w tym czasie siedziały przed telewizorami – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Polsatowi nie udało się więc pokonać rekordu TVP z 2006 roku. Wtedy mecz Polska – Ekwador na mistrzostwach świata w piłce nożnej w Niemczech oglądało tylko w TVP2 10,7 mln widzów, co dało stacji 67 proc. udziałów w ogólnopolskiej widowni.

10,9 mln widzów – według AGB – przyciągnął do kanałów Polsatu mecz Polska–Niemcy.

Stacja Zygmunta Solorza, która kupiła prawa do Euro 2008, liczyła na nieco więcej. Stanisław Janowski, szef biura reklamy Polsatu, mówił „Rz”, że w czasie meczów reprezentacji liczy na udział w widowni na poziomie 80 proc.

Rozgrywki na Euro, w których nie uczestniczyli Polacy, cieszyły się dużo mniejszym zainteresowaniem. Mecz Szwajcaria – Czechy w „dużym” Polsacie oglądało 2,8 mln osób, Portugalia–Turcja – 3,5 mln widzów, a Austria – Chorwacja obejrzało 3 mln fanów futbolu.

Reklama
Reklama

Na samych reklamach wokół naszego meczu kanały Polsatu zarobiły 8,8 mln zł brutto, czyli na czysto – po uwzględnieniu rabatów – ok. połowy tego. Reklamy wokół transmisji wszystkich dotychczasowych rozgrywek Euro 2008 dały grupie Polsat 14,2 mln zł brutto, czyli ponad 7 mln zł netto. Jak dotąd cennikowo najwięcej zainwestowały w promowanie się w czasie mistrzostw Coca-Cola (617 tys. zł), ING Group (535 tyś. zł) i Carlsberg (513 tys. zł).

Żeby Polsatowi zwróciła się inwestycja w prawa, musiałby zarobić z reklam ok. 15 mln euro.

Pierwszy mecz polskiej reprezentacji na mistrzostwach Euro 2008 w Polsacie i Polsacie Sport Extra obejrzało w niedzielny wieczór ponad 10,9 mln widzów (z czego w "dużym" Polsacie - 10,5 mln). To 64 proc. wszystkich osób, które w tym czasie siedziały przed telewizorami – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Polsatowi nie udało się więc pokonać rekordu TVP z 2006 roku. Wtedy mecz Polska – Ekwador na mistrzostwach świata w piłce nożnej w Niemczech oglądało tylko w TVP2 10,7 mln widzów, co dało stacji 67 proc. udziałów w ogólnopolskiej widowni.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama