Jego prognoza jest jeszcze bardziej pesymistyczna niż przewidywania CR Media Consulting, który mówi o 5-proc. skurczeniu polskiego rynku reklamy w tym roku. Co i tak wygląda nieźle na tle prognoz 13-proc. spadku dla całego naszego regionu. Według danych MPG w pierwszych trzech miesiącach tego roku wydatki reklamowe netto wyniosły 1,65 mld zł, o 8,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Do tego spadku przyczyniły się oszczędności 20 wiodących reklamodawców, którzy w I kw. obcięli budżety reklamowe średnio o 15 proc. Obniżce wydatków oparł się jedynie sektor produktów farmaceutycznych i leków, który w pierwszych miesiącach bieżącego roku zainwestował w reklamę o ponad 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Pozostałe branże zaciskały pasa na czele z producentami i dostawcami komputerów i sprzętu audio-wideo.

Z kolei wśród mediów jedynie Internet zanotował w I kw. 2009 r. wzrost wpływów reklamowych (o 7 proc.) co pomogło mu zwiększyć udział w rynku reklamy do ponad 7 proc. Liderem pozostaje tu nadal telewizja, która wprawdzie w I kw. zarobiła na reklamach o ponad 6 proc. mniej niż rok wcześniej, ale nadal zgarnia prawie 51 proc. krajowych wydatków na ten cel. Kryzys boleśnie odbił się na wpływach reklamowych wydawców gazet i magazynów, które były w I kw. odpowiednio o 18,7 proc. i 16,6 proc. niższe niż rok wcześniej.